واشنگتن تحریم‌های شمال و شرق سوریه را لغو می‌کند

سرویس سوریه- واشنگتن قصد دارد تحریم های شمال شرق سوریه را لغو کند.

به گزارش کُردپرس، یکی از رسانه‌های نزدیک‌ به جریانات حاکم در شمال سوریه روز جمعه از منابع آمریکایی خبری دریافت کرده مبنی بر آن که، واشنگتن قصد دارد تحریم های اعمال شده در چارچوب قانون سزار در شمال شرق و شمال غرب سوریه را به استثنای مناطق تحت کنترل هیات تحریر الشام، جبهه النصره لغو کند.

این اقدام مناطقی را که تحت کنترل دولت مرکزی سوریه نیستند را از شمول قانون سزار خارج می کند.

این منابع افزودند: تحریم‌های سزار مناطق تحت کنترل دولت را هدف قرار می‌دهند. این قانون نهادهای خارجی را از معامله با دولت سوریه یا مشارکت در فعالیت‌های ساخت‌وساز و بازسازی در این بخش از خاک سوریه منع می‌کند.

بر اساس معافیت مورد انتظار از قانون سزار برای مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) و جناح های مورد حمایت ترکیه، این مناطق می توانند از معاملات تجاری با نهادها و کشورهای خارجی بهره مند شوند.

این منابع گفتند، تحریم هایی که در سال ۲۰۱۹ اعمال شد با هدف محروم کردن دولت سوریه از دسترسی به منابعی است که او را قادر می سازد درگیری ها را در سوریه طولانی تر کند.

وی خاطرنشان کرد که ممنوعیت مبادلات مالی در مناطق خارج از اختیارات دولت مرکزی سوریه برداشته می‌شود و به نهادهای خارجی امکان می‌دهد در منطقه فعالیت کنند، در حالی که نفت سوریه از جمله نفت شمال شرق سوریه، همچنان مشمول تحریم‌ها خواهد بود.

کد خبر 28120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha