در فرودگاه سنندج پرنده پر نمی زند/ توقف پرواز در تنها فرودگاه کردستان و بی خیالی مسئولان

سرویس کردستان- «آخرین پرواز این فرودگاه در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه و توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر صورت گرفته است.» این خبری است که مدیر فرودگاه‌های استان کردستان در گفت وگویی با خبرگزاری دولت در استان (ایرنا) اعلام کرده است که نشان دهنده ضعف شدید زیرساخت های ارتباطی در استان است.

کرد پرس- البته این ضعف ها مسئله پوشیده ای نیست. اگر کلمه «قتلگاه در کردستان» را در موتورهای جستجوی وب سرچ کنید قطعا اولین مابه ازای آن «جاده های کردستان» خواهد بود. موضوع راه آهن هم که دیگر بیشتر به جوک در افکار عمومی بدل شده و آنقدر وعده شنیده شدن سوت این قطار داده شده و عملی در کار نبوده است که افکار عمومی دیگر این وعده ها را باور ندارد. بماند که اگر هم روزی صدای سوت قطاری در گردنه صلوات آباد سنندج شنیده شد، احتمالا سرنوشتی بهتر از هواپیمایی که در به اصطلاح فرودگاه سقز به زمین نشست پیدا نخواهد کرد. شاهد مثال آن هم همین قضیه فرودگاه سنندج که با 50 سال سابقه حالا کارش به جایی رسیده که در آن پرنده هم پر نمی زند.

بر اساس این گزارش خبری که خبرگزاری دولت (ایرنا) منتشر کرده است: « در حال حاضر تمامی پروازهای فرودگاه سنندج به عنوان تنها فرودگاه فعال کردستان، لغو شده است». نکته جالب اینکه در این مدت طولانی «پیگیری ها» هم به نتیجه نرسیده است و استان کردستان که زمانی قرار بود هاب پروازی به سمت کردستان عراق باشد از پروازهای داخلی حتی یک پرواز در هفته هم محروم شده است.

دلیل؛ اختلافات بین بخش خصوصی و شرکت‌های هواپیمایی!

نکته جالب اینکه مدیر فرودگاه‌های استان کردستان دلیل این مشکل را «اختلافات بین بخش خصوصی و شرکت‌های هواپیمایی» عنوان کرده است. دلیلی که بیشتر به بهانه تراشی و توجیه شبیه است تا پاسخگویی به مردم.

بر اساس گزارشی که در خبرگزاری دولت (ایرنا) منتشر شده است «امیرعباس نظری زاده» علت لغو پروازهای فرودگاه سنندج را اختلافات مالی بین شرکت خصوصی «کیاپرواز» که ارائه دهنده خدمات هندلینگ به شرکت‌های هواپیمایی «آسمان» و «قشم ایر» است، عنوان کرده و گفته است: «آخرین پرواز این فرودگاه در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه و توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر صورت گرفته است، در این مدت چندین بار با دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری مکاتبات و پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و قرار است بزودی پروازهای استان مجددا برقرار شود.

وی ادامه داد: «در این مورد پنج پیشنهاد و راه حل جایگزین را به تهران ارائه داده‌ایم و در ادامه برقراری پروازها باز هم به پیگیری‌های مسوولان در سطح کلان کشور نیاز دارد.»

البته سوال اساسی این است که آیا مسئولان حمل و نقل هوایی استان کردستان از اختلافات بین به قول آنها بخش خصوصی و شرکت های هواپیمایی در این مدت بی خبر بوده اند؟ اگر پاسخ مثبت باشد که بدا به حال این مسئولان و اگر هم خبر داشته اند باید پیش از تعطیلی فرودگاه به فکر رفع این اختلافات و ارایه راهکارهای جایگزین می بودند نه اکنون که مدت هاست فرودگاه سنندج به متروکه بدل شده است.

ارتباط با نمایندگان مجلس برقرار نمی شود

در گزارش خبرگزاری ایرنا نکته بسیار مهم دیگری هم وجود دارد که لازم به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد، از این قرار که خبرنگار این رسانه رسمی کشور در این مدت بارها با برخی از آنها تماس گرفته است که علت تعطیل شدن فرودگاه را جویا شود اما ظاهرا «ارتباط برقرار نشده است» این در حالی است که اگر فرودگاهی در هر یک از استان های دیگر کشور هفته ها نه تنها فقط چند ساعت یا یک روز تعطیل می شد احتمالا مجمع نمایندگان آن استان صحن مجلس را به تعطیلی می کشاندند و حتی وزیر را به مجلس فرا می خواندند و خلاصه در بالاترین سطح از ابزارهای در اختیار برای دفاع از حق موکلانشان استفاده می کردند اما نمایندگان مردم بی بخت کردستان حتی حاضر نشده اند پاسخ خبرنگار رسانه رسمی کشور را هم در این باره بدهند. این «برقرار نشدن ارتباط» نمایندگان با مردم را می توان ریشه بسیاری از مشکلات استان به حساب آورد که البته جای پرداختن به آن در این گزارش نیست و باید به صورت مستقل و مبسوط به آن پرداخته شود.

کد خبر 28132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha