52 درصد املاک آموزش و پرورش ایران فاقد سند است

سرویس آذربایجان غربی- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر تسریع در مستندسازی املاک آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش کشور ۱۰۰هزار و 476 ملک دارد که متاسفانه ۵۲ درصد املاک آموزش و پرورش فاقد سند است لذا رویکرد آموزش و پرورش تسریع در مستندسازی این املاک است.

به گزارش کردپرس، قاسم احمدی لاشکی، اظهار داشت: با همکاری های لازم بین دستگاههای ذی ربط تا یک سال آینده شاهد انقلابی در حوزه مستند سازی املاک آموزش و پرورش خواهیم بود.

او افزود: پیشگیری از تعرض به املاک آموزش و پرورش ضررویست و اغلب این املاک بدون سند با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت، مستند خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: 99 درصد اعتبارات آموزش و پرورش مربوط به حقوق کارمندان است و بودجه ای برای دیگر مسایل باقی نمی ماند لذا نگاه ویژه نمایندگان مجلس در این خصوص راهگشاست.

احمدی لاشکی گفت: آموزش و پرورش آذربایجان غربی ۳۹۰۵ملک دارد که ۱۵۰ملک فاقد سند است و باید نسبت به اخذ سند اقدام گردد.

او بیان کرد: یکی از استانهایی که نمایندگان آن در مجلس، بطور جدی از آموزش و پرورش حمایت می کنند، نمایندگان اذربایجان غربی هستند.

معاون وزیر با اشاره به قانون جذب نیروی های حق التدریس، نهضت سواد آموزی، خرید خدمت و پیش دبستانی ادامه داد: اولین گروه از تبصره ۱۰ماده ۱۷از یک بهمن99 راهی دانشگاه فرهنگیان می شود و پس از موفقیت در یک‌ دوره یکساله استخدام می شوند.

احمدی لاشکی گفت: کل این افراد مشمول این تبصره در کشور ۲۵هزار و ۴۹۷نفر می باشد. وتا پایان برنامه ششم توسعه، افرادی که مشمول قانون جذب نیروی های حق التدریس و نهضت سوادآموزی هستند، جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

آموزش و پرورش آذربایجان غربی 3905 ملک دارد

در همین راستا؛ رئیس اداره امور حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از کسب رتبه نخست این استان در اخذ اسناد املاک آموزش و پرورش برای دوسال پیاپی خبر داد.

قدرت مقتدری در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان که با حضور معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد؛ اظهار داشت: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در اخذ سند مالکیت املاک آموزش و پرورش در سالهای 98 و 99 مقام نخست کشور را کسب کرده است.

او افزود: در راستای سرعت بخشی به فرآیند مستندسازی املاک، هماهنگی های لازم بین ادارات کل ثبت و اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران مناطق 24گانه آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.

رئیس اداره امور حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: سال98، تعداد 156 مورد سند مالکیت اخذ شد در حالی که در شش ماهه نخست سال 99، تعداد 213مورد سند اخذ شده است.

مقتدری بیان کرد: آموزش و پرورش استان، 3905 ملک دارد که از این تعداد 1029 مورد ملک شهری و 2876 مورد ملک روستایی می باشد.

او در پایان با اشاره به تملک اراضی اهدایی خیرمرحوم «قدرت اله مریدی» گفت: پیگیری حقوقی و انتقال رسمی اسناد مالکیت این املاک به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان از دیگر اقدامات شاخص امور حقوقی آموزش و پرورش استان در سال 99 بود

کد خبر 2814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha