60 کیلومتر راه در سال جاری در کردستان به بهره برداری رسید

سرویس کردستان - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در طول سال جاری 60 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در این استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش کرد پرس، عرفان مرادی گفت: سیاست گذاری برای تامین، توسعه، نگهداری و بهبود شرایط برخورداری از راه مناسب از جمله رسالت های راه و شهرسازی است که در همین راستا با هدف گذاری های انجام شده، پروژه های متعدد ساخت و ارتقای راه های استان در نقاط مختلف در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: راهسازی در کردستان شرایط خاص خود را دارد، توپوگرافی کوهستانی و خشن این استان، هزینه های راهسازی و همچنین زمان بهره برداری از پروژه ها را نسبت به سایر نقاط کشور چند برابر کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: با این اوصاف و با تلاش ها و همت تمامی عوامل دخیل در امر راهسازی از جمله مدیران در سطح ملی و استانی، همکاران، مهندسان، مشاوران و پیمانکاران پروژه ها در چند سال گذشته و امسال نیز اقدامات خوبی در راستای امر مهم راهسازی و بهبود شرایط حمل و نقل استان و رسیدن به میانگین کشوری در همه حوزه ها انجام شده و در حال انجام است.

مرادی ادمه داد: کریدور بزرگراهی غرب کشور، چهارخطه کردن گردنه صلوات آباد، چهار خطه کردن محورهای بیجار –دیواندره، سقز - بانه، بیجار – زنجان و ارتقای راه های استان در دیگر محورها از جمله سنندج – مریوان، کامیاران – مریوان و ... از جمله پروژه هایی است که با پیشرفت های مناسب در سطح استان، عملیات اجرایی آنها در حال اجرا است.

وی با اشاره به بهره برداری حدود 60 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در طول سال جاری با صرف 750 میلیارد تومان اعتبار، یادآور شد: هم اکنون بیش از 254 کیلومتر راه اعم از راه اصلی و بزرگراه در استان در حال ساخت است.

کد خبر 28173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha