فوت ٤٥ مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی طی یک هفته!

سرویس آذربایجان غربی- در هفته اول اسفند ماه ۴۵ نفر بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده اند و بیشترین فوتی ها متعلق به ارومیه مرکز استان بوده است.

به گزارش کردپرس، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی؛ از این تعداد، ۱۴ نفر در ارومیه، ٥ نفر در هریک از شهرستان های خوی و مهاباد، ٤ نفر در میاندوآّب، ٣ نفر در هریک از شهرستان های پیرانشهر و چایپاره و ۲ نفر در هرکدام از شهرستان های سلماس و ماکو جان خود را از دست داده اند.

همچنین در اسفندماه جاری، در شهرستان های بوکان، سردشت، نقده، شاهین دژ، پلدشت، چالدران و تکاب، یک فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش شده است.

در ۶ روز ابتدایی اسفند امسال شهرستان های شوط و اشنویه بدون فوتی بودند و در شهرستان تکاب نیز پس از حدود ۹ هفته، تنها یک فوتی ثبت شد.

با افزوده شدن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به هفت هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ نفر در استان به کرونا مبتلا و ۱۴۶ نفر شامل حدود ۴۹ درصد مبتلایان در مراکز درمانی بستری شدند. با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان ناشی از کرونا در استان به ۷۳۹ نفر رسید که ۳۲ نفر بیشتر از ابتدای اسفند است.

هم اکنون ۱۹۸نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند و ۵۲ نفر هم با ونتیلاتور تنفس دارند.

کد خبر 28174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha