پرداخت 5400 مورد کمک معیشت به نیازمندان سنندجی از محل زکات

سرویس کردستان - معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان سنندج طی ۱۱ ماهه امسال جمع آوری شده، گفت: 5 هزار و 400 مورد کمک معیشت از این محل به نیازمندان سنندجی پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، هیوا رحیمی در جلسه شورای زکات شهرستان سنندج، با بیان اینکه این مبلغ زکات در سطح شهرستان سنندج و ۱۴۲ روستا جمع آوری شده است، گفت: از این مبلغ 4 میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان زکات واجب، 4 میلیارد تومان زکات فطریه، ۸۶۰ میلیون تومان زکات کفاره ا.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد این مبلغ برای نیازمندان همان مناطق هزینه و توزیع شده است، افزود: پرداخت ۲۷۲ مورد کمک درمانی، خرید و احداث یک واحد مسکن و همچنین 5 هزار و ۴۰۰ مورد کمک معیشت از محل زکات پرداختی خیران به نیازمندان پرداخت شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کردستان اظهار کرد: همچنین 5 مورد تعمیرات مسجد از محل زکات جمع آوری شده امسال انجام شده است.

رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم انتظار است با مشارکت کلیه اصناف و بازاریان، زکات مال التجاره بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا نیازمندان بیشتری از این امر خداپسندانه بهره مند شوند.

کد خبر 28229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha