دعوت آنگلا مرکل از مصطفی کاظمی برای سفر به آلمان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر جدید عراق و صدر اعظم آلمان بر سر توسعه همکاری اقتصادی و مالی میان دو کشور توافق کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید این کشور عصر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی یک تماس تلفنی از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دریافت کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صدر اعظم آلمان در این گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک به نخست وزیر جدید عراق به مناسبت تصدی این منصب و دعوت از وی برای سفر به کشورش، برنامه دولت کاظمی را ممتاز خواند و تاکید کرد که از دشواری ها و چالش های پیش روی کابینه دولت جدید آگاه است.

مرکل همچنین برای ارائه پشتیبانی و کمک به عراق در مقابله با پیامدهای شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19) و ادامه آموزش نیروهای این کشور از سوی آلمان و در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا ابراز آمادگی کرد.

نخست وزیر عراق نیز به نوبه خود از تمایل دولت جدید به تداوم بهترین روابط منطقه ای و بین المللی از جمله با آلمان، تقویت شراکت با این کشور و اتحادیه اروپا و فعال سازی کمیته وزارتی مشترک میان دو کشور خبر داد.

کاظمی همچنین تلاش های آلمان در زمینه همکاری نظامی با عراق و پشتیبانی برلین از بغداد در جنگ با تروریسم را مورد ستایش قرار داد.

نخست وزیر جدید عراق و صدر اعظم آلمان در گفت و گوی تلفنی خود بر سر توسعه همکاری اقتصادی و مالی میان دو کشور نیز به توافق رسیدند.

کد خبر 282349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha