هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) مبارزه با جهل و نادانی بود

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) مبارزه با تاریکی فکر و اندیشه، جهل، نادانی و ندانم کاری بود.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با تبریک فرا رسیدن ایام‌ مبعث نبی مکرم اسلام (ص) به همه مسلمانان و مردم استان کردستان، گفت: امیدوارم همه مردم در بهترین اوضاع روحی، اخلاقی و وضعیت جسمانی باشند.

وی به فلسفه مبعث پیامبر (ص) از دیدگاه یکی از علما، شیخ حر عاملی در کتاب وسائل الشیعة پرداخت و افزود: زمانی که پیامبر گرامی اسلام (ص) مبعوث شد، ظلمت، تاریکی، جهل و نادانی محض فراوان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه آیات و روایات زیادی دلالت بر بعثت نبی مکرم اسلام (ص) دارد، اظهار کرد: بعد از آمدن حضرت موسی و عیسی (ع) و رفتن این عزیزان، شبه جزیره عربستان، مکه مکره و یثرب مهمترین کانون جهل و ظلمت، جاهلیت، نادانی، غرور، تکبر، خدانشناسی، کفر و شرک زیاد بود، تا جائی که دخترانشان را زنده به گور می‌کردند، که خدای متعال بهترین شاگرد خود را در سخت‌ترین شرایط برای برچیدن این وضعیت، جایگزین کرد.

حجت الاسلام پورذهبی هدف از بعثت پیامبر اکرم(ص) را مبارزه با تاریکی فکر و اندیشه و جهل، نادانی و ندانم‌کاری خواند و افزود: چیزی بدتر از بت‌پرستی وجود ندارد که با آمدن حضرت محمد (ص)، ظلم و ستم به پایان رسید و مردم با اتفاق جدید به رستاخیز فکری و معنوی روی آوردند.

وی به نگاه عقیدتی و انسانی به جایگاه مبعث پیامبر (ص) از دیدگاه قرآن پرداخت و ادامه داد:خداوند فرموده «مَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ؛ ای رسول ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکه پیامبر اکرم (ص) رحمتی برای تمام عالمیان هستند، یادآور شد: هنوز که هنوز است اگر یک انسان بی‌دین، مسیحی، یهودی و یا هر دینی که داشته باشد، اندیشه‌ها و رفتار رسول اکرم (ص) را بیندیشد و سرلوحه زندگی خود قرار بدهد، تأثیرگذاری آن را خواهند دید.

حجت الاسلام پورذهبی بیان کرد: امیدوارم که همه ما انسان‌ها بهتر از همیشه قدر وجود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را دانسته و راه، منش و سبک زندگی ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.

کد خبر 28252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha