عضو فراکسیون نسل نو در مجلس عراق: سران کمیسیون ها بعد از تشکیل دولت انتخاب خواهند شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون نسل نو در مجلس عراق تأکید کرد بعید به نظر می رسد سران کمیسیون های مجلس قبل از تشکیل کابینه جدید آن کشور انتخاب شوند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، امید احمد در این باره گفت: جلسه امروز دوشنبه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا سرآغاز بررسی یکی از اولویت های مهم در ارتباط با فعالیت مجلس درباره قانونگذاری و نظارت و انتخاب اعضای کمیسیون های آن است.

امید احمد افزود: احتمال تشکیل کمیسیون ها قبل از تشکیل دولت جدید وجود دارد. اما بعید به نظر می رسد قبل از تشکیل دولت جدید، سران کمیسیون ها مشخص شود. زیرا سران کمیسیون ها، براساس میزان کرسی های هر جریان در مجلس و همچنین ترکیب هیأت دولت تعیین خواهد شد.

این نماینده کرد تصریح کرد: فراکسیون های اپوزیسیون از جمله "ائتلاف برای مردم" که جنبش نسل جدید، جنبش امتداد و نمایندگان مستقل نیز عضو آن هستند بر حضور در همه کمیسیون ها تأکید دارند تا از ایفای نقش مؤثر در زمینه نظارت بر دولت اطمینان یابند. همچنین از رئیس مجلس درخواست کرده ایم تا سران و اعضای کمیسیون ها براساس تخصص و شایستگی افراد تعیین شوند. زیرا سهم خواهی، هیچ نفعی برای کشور نداشته است و هیچ گونه نظارت موفقی در کشور وجود نداشته است.

کد خبر 28273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha