شکارچی غیرمجاز «کبک» در قروه دستگیر شد

سرویس کردستان- رئیس محیط زیست قروه از دستگیری شکارچی غیرمجاز «کبک» در شهرستان پس از چند ساعت تعقیب و گریز خبر داد.

توفیق زارعی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس از دستگیری یک نفر شکارچی که به صورت غیرمجاز اقدام به شکار «کبک» کرده بود، پس از چندین ساعت تعقیب و گریز گفت.

او با بیان اینکه این فرد متخلف به جرم شکار «کبک» در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان بازداشت شد، افزود: این متخلف، روز جمعه در زیستگاه های طبیعی منطقه تحت مدیریت بدر و پریشان به دنبال شكار كبك بود كه با صدای شلیک او، محيط بانان در محل حاضر و با رصد و پیگیری، متخلف شناسایی شد.

زارعی از متواری شدن فرد شکارچی از ترس مأموران گفت و اینکه با تعقیب و گزیر چند ساعته در نهایت دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به گفته او از این شکارچی یک قبضه اسلحه ته پر، لاشه چهار قطعه كبك كشف و ضبط و پرونده اين متخلف تحويل مراجع قضايي شد تا مطابق قانون با آنان رفتار شود.

زارعی با اشاره به کنرتل مناطق حفاظت شده شهرستان، تصریح کرد: هيچ نقطه اي از مناطق تحت مديريت و زیستگاه های طبیعی به یژه منطقه حفاظت شده بدر و پریشان این شهرستان از چشم مأموران يگان حفاظت كه مدام در پي گشت و كنترل هستند پوشيده نيست.

مطابق اظهارات او اگر هر متخلفي به این زیستگاه ها ورود پیدا کند محیط بانان یگان حفاظت آنان را متوقف و بر اساس قانون و مقررات و بدون هيچ اغماضي برخورد خواهد شد./

کد خبر 28280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha