فواد حسین، عراق را دشمن اقلیم کردستان می‌داند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان کُرد مجلس عراق ضمن تاکید بر این که نامزد تصدی وزارت خارجه دولت فدرال، این کشور را دشمن اقلیم کردستان می داند، رای اعتماد به وی را فاجعه خواند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز، سرکوت شمس الدین، عضو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون کردستانی آینده امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای تاکید کرد که فواد حسین، عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی و نامزد تصدی وزارت امور خارجه در دولت مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید این کشور، پیشتر عراق را دشمن اقلیم کردستان توصیف کرده بود.

شمس الدین در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که رای اعتماد به فواد حسین برای تصدی وزارتخانه در دولت کنونی عراق یک فاجعه به شمار می آید، خاطر نشان ساخت که مسئولیت پیامدهای چنین کاری بر عهده احزاب سیاسی به ویژه احزاب نماینده استان های واقع در مرکز و جنوب این کشور خواهد بود اگر با رای اعتماد به وی موافقت کنند.

در بیانیه این نماینده کُرد مجلس عراق همچنین آمده است: احزاب در صورت رای اعتماد به فواد حسین، بدون شک بر اساس قراردادهای مشخصی به دور از چشم انداز ملی رای دادند؛ حسین هر آن چه از سوی حزب دمکرات کردستان بر وی دیکته شود را اجرا می کند چرا که وابسته به این حزب است و پیشتر نیز عراق را دشمن اقلیم کردستان توصیف کرده بود.

شمس الدین در ادامه نیز آورده است: نمی توان سیاست خارجی عراق را به ویژه در این مرحله حساس از تاریخ کشور، به دست کسی داد که می خواهد آن را به طور کامل نابود کند؛ چنین منصب حاکمیتی و حساس ممکن است به یک شخصیت مستقل کُرد اعطا شود نه به کسی که برنامه های مشخص و مشکوک حزب خود را اجرا می کند.

این نماینده فراکسیون آینده در پایان بیانیه خود نیز اعلام کرده که 15 نماینده احزاب اپوزیسیون کُرد در مجلس عراق به فواد حسین به عنوان نامزد تصدی وزارت خارجه در دولت کنونی این کشور رای اعتماد نخواهند داد.

این در حالی است که کاظمی دیروز (پنج شنبه) فهرست اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه های باقی مانده کابینه دولت جدید عراق را تحویل محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور داد و در آن نیز، فواد حسین را به عنوان نامزد تصدی وزارت خارجه معرفی کرده است.

کد خبر 282804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha