اعمال فشار بر دادگاه عالی فدرال برای ابطال ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان گفت: از چند روز پیش فشارهایی بر دادگاه عالی فدرال برای جلوگیری از ممانعت از حضور نامزدهای ما در رقابت برای ریاست جمهوری عراق اعمال شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از العربی الجدید، عماد باجلان افزود: به دنبال حذف هوشیار زیباری نامزد حزب دمکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق براساس یک حکم سیاسی و نه قضایی، از چند روز پیش تاکنون فشارهایی بر دادگاه عالی فدرال برای جلوگیری از ممانعت از حضور نامزدهای ما در رقابت برای ریاست جمهوری عراق اعمال شده است.

باجلان افزود: ائتلاف سه گانه قادر به تشکیل جلسه مجلس و تصویب مصوبه ای با رأی اکثریت درباره ثبت نام مجدد از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است و در ساعات آتی در این باره گفتگو خواهد شد تا ائتلاف نامزد رسمی خودش را در رقابت برای کرسی ریاست جمهوری داشته باشد. زیرا نمی توان از این منصب صرف نظر کرد.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق امروز سه شنبه با صدور حکمی ضمن باطل دانستن ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری آن کشور پس از اعلام آغاز ثبت نام مذکور توسط رئیس مجلس تأکید کرد: امکان ثبت نام مجدد برای پست ریاست جمهوری عراق وجود دارد اما نه با تصمیم رئیس مجلس بلکه با تصمیم مجلس.

رئیس مجلس عراق ماه گذشته میلادی و پس از رد نامزدی هوشیار زیباری نامزد حزب دمکرات کردستان برای تصدی پست ریاست جمهوری آن کشور مجددا اقدام به ثبت نام نامزدهای جدید کرد. اما این اقدام اعتراض و شکایت برخی جریانات سیاسی را به همراه داشت. آنها بر این باور بودند که اقدام محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق که به همراه مقتدی صدر با حزب دمکرات کردستان، ائتلاف سه گانه ای را تشکیل داده است با هدف جلوگیری از انتخاب مجدد برهم صالح رئیس جمهور کنونی عراق انجام گرفته است. حزب دمکرات در آن مرحله، اقدام به نامزد کردن ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان برای ریاست جمهوری عراق کرد که با حکم امروز دادگاه عالی فدرال، نامزدی نامبرده کأن لم یکن تلقی می گردد.

کد خبر 28343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha