لغو مصونیت قضائی سمرا گُزل نماینده HDP از سوی مجلس ترکیه 

سرویس ترکیه - مصونیت قضائی سمرا گُزل نماینده HDP با اکثریت آرای نمایندگان مجلس ترکیه، لغو و این پرونده به دادگستری ارسال شد.

به گزارش کردپرس، مصونیت قضائی سمرا گُزل نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از دیاربکر، با اکثریت آرای مجلس ترکیه لغو شد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، ساروخان اولوچ رئیس فراکسیون HDP در این نشست به دفاع از سمرا گزل پرداخت. پس از دفاع اولوچ که در حدود سه ساعت به طول انجامید، لغو مصونیت قضائی برای دو پرونده علیه سمرا گُزل با اکثریت آرای نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

در رأی گیری برای اولین پرونده از مجموع 365 نماینده شرکت کننده در رأی گیری، 313 نفر به لغو مصونیت قضائی رأی مثبت و 52 نفر رأی منفی دادند.

در رأی گیری برای دومین پرونده از مجموع 379 نماینده شرکت کننده در رأی گیری، 327 نفر رأی مثبت و 52 نفر رأی منفی دادند.

در این نشست پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای مشترک HDP و صالحه آیدنیز رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP) نیز حضور داشتند. پس از پایان رأی گیری، نمایندگان HDP به نشانه اعتراض صحن مجلس را ترک کردند.

پس از لغو مصونیت، پرونده سمرا گزل به وزارت دادگستری ارسال می شود. پس از آن از سوی این وزارتخانه به دادگستری ارسال می شود و مراحل قضایی برای مجازات این نماینده آغاز خواهد شد.

لازم به یادآوری است که این پرونده های قضائی علیه گزل در پی انتشار تصاویر قدیمی او با ولکان بورا نامزد سابقش و یکی از اعضای جان باخته حزب کارگران کردستان (PKK) در زمان صلح، تشکیل شد.

جزئیات تشکیل پرونده را می توانید از اینجا بخوانید.

کد خبر 28354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha