٨٠ درصد بستری شدگان کرونا در مهاباد واکسیناسیون کامل ندارند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون با کاهش تعداد بستری شدگان در بیمارستان و حاد تر شدن شرایط بیماری در محیط خانواده و جامعه رابطه مستقیم دارد، به طوریکه 80 درصد افرادیکه تاکنون در بیمارستان بستری شده اند واکسیناسیون آنها کامل نبوده است.

به گزارش کردپرس، دکتر بهاالدین حسینی اظهار کرد: برخلاف باور عموم شهروندان مبنی بر خفیف بودن علائم سویه اُمیکرون، یکی از نگرانی‌های مسئولین درمانی شهرستان شمار بالای مبتلایان این سویه است.

او با اشاره به کاهش استقبال شهروندان از تزریق دوز سوم واکسن کرونا در مهاباد گفت: آغاز عید نوروز همواره با نشاط اجتماعی و تب و تاب بازار همراه است، اما عدم استقبال شهروندان از تزریق دوز سوم و عدم رعایت پروتکل‌ها، این نگرانی را ایجاد کرده که امسال هم کام شهروندان را در نوروز تلخ شود، لذا برای خارج کردن شهرستان از وضعیت قرمز نیازمند استقبال شهروندان از تزریق دوز سوم واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: شهرستان مهاباد از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرده و مردم باید کماکان و به طور مستمر از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دستها و بهداشت فردی را رعایت کنند و از دورهمی های خانوادگی و شرکت در مراسم عروسی و مجالس ترحیم خودداری نمایند.

دکتر حسینی با اشاره به تعداد بیماران بستری که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند افزود: مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون با کاهش تعداد بستری شدگان در بیمارستان و حاد تر شدن شرایط بیماری در محیط خانواده و جامعه رابطه مستقیم دارد، به طوریکه 80 درصد افرادیکه تاکنون در بیمارستان بستری شده اند واکسیناسیون آنها کامل نبوده است.

او ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، تنها 5 درصد افرادی که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند بصورت خفیف به سویه اومیکرون مبتلا و به بیمارستان مهاباد مراجعه کرده‌اند. لذا از مردم و شهروندان فهیم شهرستان مهاباد تقاضا داریم نسبت به انجام هر سه دز واکسیناسیون خود اقدام نمایند.

دکتر حسینی در پایان گفت: افراد سنین 5 تا 18 سال باید 2 دز واکسن خود را دریافت نموده و پس از گذشت دو هفته از انجام واکسیناسیون ایمنی در بدن این گروه سنی به وجود می آید. و افراد بالای 18 سال می بایست هر سه دوز واکسن خود را دریافت نمایند و پس از گذشت دو هفته از دریافت دز سوم ایمنی در بدن این گروه ها به وجود می آید.

کد خبر 28382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha