ثبت زندگی نامه «سیامند رحمان» در کتب درسی پیگیری می شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس کمیته ملی پارالمپیک کشور گفت: درج و ثبت زندگی نامه "سیامند رحمان" در کتاب های درسی در حال پیگیری است که امیدواریم با ثبت و درج یاد و زندگینامه وی در این کتاب ها یاد و خاطره وی بیش از پیش در اذهان زنده بماند.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ محمود خسروی‌وفا روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت سیامند رحمان در اشنویه اظهار کرد: ستادی جهت بزرگداشت این پهلوان با اخلاق کشور تشکیل و برنامه هایی نیز برای اجرا در تهران برنامه ریزی شده که امیدواریم به ستاد برگزاری این آیین در اشنویه پیوند بخورد.

او ادامه داد: تلاش ما این است که توانمندی های سیامند رحمان در حوزه اخلاق، معرفت و پهلوانی در سایه وزنه ها پنهان نشود و برای آینده جاودانه و برای مردم و طرفداران وی بازگو شود.

رییس کمیته ملی پارالمپیک کشور افزود: خوشبختانه در خصوص ساخت مستند و زندگینامه سیامند رحمان اقداماتی انجام شده است به طوری که فیلمبرداری در زمان حیات وی آغاز شده و در حال انجام است ضمن آنکه هر ساله رقابت هایی به نام وی برگزار و کتابی از خاطراتش نیز در حال آماده شدن است.

خسروی وفا گفت: درج و ثبت زندگی نامه سیامند در کتاب های درسی نیز در حال پیگیری است که امیدواریم با ثبت و درج یاد و زندگینامه وی در این کتاب ها یاد و خاطره وی بیش از پیش در اذهان زنده بماند.

رییس کمیته ملی پارالمپیک گفت: پشتوانه سیامند رحمان ، اراده، محبت به خانواده، اعتقاد به خدا و مردانگی بود و هیچ وقت این پشتوانه به سمت مکمل های دارویی تغییر پیدا نکرد از اینرو همه جوانان ورزشکار باید سیامند را الگوی خود قرار دهند.

او بیان کرد: طبق گفته های داوران بین المللی رشته پاراوزنه برداری در مسابقات که کار قضاوت را برعهده دارند، رکورد سیامند تا سال ها تغییر نخواهد کرد.

کد خبر 28393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha