تجمعات اعتراضی به لغو مصونیت قضایی نماینده HDP در شهرهای مختلف ترکیه

سرویس ترکیه - کردها و طرفداران HDP در شهرهای مختلف ترکیه به لغو مصونیت قضایی سمرا گزل نماینده HDP اعتراض کردند.

به گزارش کردپرس، مردم در شهرهای مختلف ترکیه از جمله ماردین، آمد (دیاربکر)، وان و اورفا، با ریختن به خیابان ها به تصمیم مجلس ترکیه برای لغو مصونیت قضایی سمرا گُزل نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) اعتراض کردند و آن را غصب اراده مردم کرد دانستند.

روز گذشته مصونیت قضایی سمرا گُزل، نماینده HDP از آمد، با رأی اکثریت نمایندگان مجلس لغو شد و پرونده او با اتهامات عضویت در سازمان تروریستی و تامین مالی تروریسم به وزارت دادگستری ترکیه ارسال شد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، کردها و طرفداران HDP در شهرهای ماردین، آمد، باتمان، سیرت، اورفا، وان، آدانا، مرسین، آنتالیا، ختای، آدی یامان، و غازی آنتپ در اعتراض به لغو مصونیت قضایی گزل به خیابان ها ریختند.

ابرو گونای سخنگوی HDP با حضور در تجمع اعتراض‌آمیز مردم در مقابل ساختمان HDP در ماردین، لغو مصونیت قضایی گزل را غصب اراده مردم کرد دانست و گفت: «دشمنی با کردها تنها قدرت مبارزه مردم کرد را افزایش می دهد. روز گذشته مردم کرد یک بار دیگر شاهد دشمنی ورزی و غصب اراده شان توسط حکومت بودند.»

لازم به ذکر است در پی انتشار تصاویر قدیمی سمرا گزل با ولکان بورا روزنامه نگار و یک عضو جان باخته حزب کارگران کردستان (PKK) دو پرونده قضایی علیه این نماینده مجلس تشکیل شد و روز گذشته مصونیت قضایی او لغو شد.

کد خبر 28401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha