وزارت امور خارجه در مورد تاخیر در  رسمی شدن مرز «کیله» پاسخگو باشد

سرویس آذربایجان غربی- نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس از وزیر امور خارجه در خصوص تاخیر در رسمی شدن مرز کیله سردشت سوال کرد و گفت: چرا وزارت امور خارجه به اقداماتش برای رسمی شدن مرز کیله سردشت سرعت نمی‌بخشد؟ رایزنی‌ها با مسئولان ذیربط در کشور عراق در این خصوص به کجا رسید؟

به گزارش کردپرس، کمال حسین پور در این باره اظهار کرد: گمرک کیله سردشت در سال ۱۳۸۲ برای تسریع و تسهیل صادرات آغاز به کار کرد و در مرداد سال ۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور به عنوان مرز رسمی به تصویب هیئت دولت رسید.

او ادامه داد: این گمرک می تواند فرصتی برای توسعه، شکوفایی و رونق اقتصادی غرب کشور باشد و مسیر توسعه صادرات و واردات را بیش از پیش هموار کند و هزینه های مربوط به حمل و نقل و ترانزیت کالا را به شدت کاهش دهد، در مقایسه با سایر گمرکات، این گمرک به شهرهای بزرگ شمال عراق نزدیک تر است.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: مرز کیله با توجه به ظرفیت‌های آن می‌تواند در مقابله با تحریم های ظالمانه و دور زدن آنها نقش مهمی ایفا و به اشتغال جوانان شهرستان سردشت بسیار کمک کند.

در در سوالی از امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در خصوص رسمی شدن مرز کیله اظهار کرد: چرا وزارت امور خارجه به اقداماتش برای رسمی شدن مرز کیله سردشت سرعت نمی‌بخشد؟ رایزنی‌ها با مسئولان ذیربط در کشور عراق در این خصوص به کجا رسید؟

به گزارش کردپرس، مرز "کیله" سردشت در هیئت دولت به عنوان یک مرز رسمی تصویب شده و اقلیم کردستان عراق هم این مرز را به عنوان مرز رسمی قبول دارد اما متاسفانه هنوز به تصویب دولت مرکزی کشور عراق نرسیده است و وزارت خارجه پیگیر رسمی شدن آن در کشور عراق است.

کد خبر 28435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha