مطالبات قانونی جامعه اهل سنت با دقت پیگیری می شوند / سید علاءالدین حیدری

سرویس کرمانشاه _ سید علاءالدین حیدری فعال مدنی و مشاور سابق استانداران کرمانشاه در امور اهل سنت و اورامانات در قالب یادداشتی با تجلیل از وحدت و برادری میان شیعی و سنی، بکارگیری شایستگان اهل سنت در دولت سیزدهم را یک حق طبیعی دانسته و تقویت کننده این وحدت و برابری دانسته است.

خبرگزاری کردپرس _ از آنجائیکه اهل سنت در ایران با تمام توان خود مدافع کشور و نظام اسلامی بوده و در همه عرصه ها همراه و یار و یاور انقلاب، امام و رهبری بوده اند، هیچگاه به دشمنان ایران اسلامی اجازه سوءاستفاده نداده و بر این مسیر استمرار داشته و کوتاه نمی آیند. و این وحدت همیشه از حمایت های حضرت امام خمینی (ره )، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بزرگان اهل تشیع و صد البته قانون اساسی برخوردار بوده و در این حوزه خلائی نمی بینیم.

سند وفا و تعهد اهل سنت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای والای انقلاب و تقدیم قریب ۱۳ هزار شهید و رشادت های بی نظیر در عرصه دفاع مقدس و نیز مرزداری غیورانه ما می باشد. وحدت یک اصل پذیرفته شده و غیرقابل انکار در کشور است که در سطح عالی مورد توجه تمام اقوام و مذاهب کشور بوده و با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بصورت جدی مورد توجه و دقت نظر قرار دارد. معتقدم که مقوله وحدت و انسجام ملی یک ضرورت و از نان شب هم واجب تر است. تحقیقاً وحدت ضرورت و الزامی سیاسی، امنیتی، دینی، ملی است که بر استراتژیک بودن آن هیچ اختلافی نیست.

اما نکته ای که متاسفانه بر خلاف نظر مقام معظم رهبری بدان پرداخته نشده است و معظم له بارها رهنمودها، دستورات و اقدام عملی هم برای تسهیل این موضوع ابلاغ فرموده اند، موضوع بکارگیری شایستگان اهل سنت در مناصب و پست های مدیریتی در سطوح مختلف است.

جای نگرانی نخبگان ما آنجائی است که توجه شایانی به آنها نشده و معمولا در گردونه مدیریت ها دیده نمی شوند. عموما دولت ها در ایام انتخابات با وعده و شعارهای ترغیب کننده آرای اهل سنت را بسوی خود می کشانند و فردای انتخابات پشت درهای بسته رها می کنند. اگر چه نخبگان ما همیشه موتور محرکه جامعه هستند و مدام تنور انتخابات های مختلف را به امید تغییر وضعیت و با ایمان به اعتقادات خود گرم می کنند ولی ضربه بی توجهی دولت ها به باور و اعتماد عمومی ما خسارت بار است.

کشور مجالی برای ناامیدی ندارد اما دولتمردان از هر جناحی سم ناامیدی را در جامعه ما می پاشند که این خود یک اشتباه بزرگ و مهلک می باشد. وقتی مقام معظم رهبری در حوزه فرماندهی کل قوا یک اهل سنت را به مقام فرماندهی در سطوح بالا مفتخر می کند، یعنی اتمام حجت با سایر قوا و سهل انگاری روسای دیگر قوا بی توجهی به پیام وحدتی ایشان می باشد. بر همین اساس و بر اساس ضرورت های کشور معتقدیم بکارگیری شایستگان اهل سنت هم یک حق است و هم یک ضرورت وحدتی که باید بصورت جدی مورد توجه دولت سیزدهم واقع گردد .

در انتخابات ۱۴۰۰ اهل سنت ایران با رویکردی نوین و سرخورده از وعده های دولتهای قبلی به ندای دکتر سید ابراهیم رئیسی لبیک گفته و با گفتمان دولت سیزدهم همدل شدیم .همگام به امید تحقق حقوق قانونی و رفع نگرانیهای موجود که برای آن تلاش کردیم .

از منظر ما جناب آقای رئیسی از چند ویژگی برخوردار بودند؛

اول - عدالت محوری

دوم - آگاه به حقوق ملت

سوم - فسادستیزی

چهارم - اقتدار در اجرا

پنجم - عملگرا بودن ایشان

ششم - نفوذ و قدرت اجرایی در حاکمیت .

در نشستی که با ایشان در تهران داشتیم تمام مطالبات جامعه اهل سنت و خصوصا موضوع انتصابات با ایشان مطرح گردید و شخصا چندبار مطالبات را تایید و بر اجرای آنها تاکید نموده و خود و دولت سیزدهم را ملتزم و ملزم به اجرای آنها و رفع نگرانیها کردند. آقای رئیسی را مرد قانون می دانیم و معتقدیم که به آنچه وعده داده اند متعهد بوده و در این راه عملگرا خواهندبود. متاسفانه در سطوح پایین تر دولت هنوز گام های موثری ندیدیم و دولتمردان فعلا ایفای نقشی در خصوص بکارگیری شایستگان اهل سنت نداشته و برنامه خاصی را شاهد نیستیم. بر همین اساس و پس از انتظار چند ماه برای استقرار دولت ما تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات وعده داده شده به مردم، بکار می گیریم و شخص آقای رئیسی مخاطب اول ما بوده و ایشان را در جریان وضعیت قرار خواهیم داد و عمل به وعده ها را از شخص دکتر رئیسی خواستاریم.

معتقدم دولت باید در این خصوص تاکید بیشتر و مشخص تری به مدیران ارشد خود در سطح وزارتخانه ها و استانداران داشته باشد و اجازه ندهد، سلیقه ها بر حکمت و مصلحت ها بچربد. یعنی دولت قوی مردمی با شایستگان ما قوی تر و مردمی تر خواهد بود و قطعا پاشیدن بذر ناامیدی به اقتدار و توان دولت آسیب جدی می زند که باید از آن پرهیز داشت. در این مسیر از همه ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد و کوتاهی مدیران دولتی را رصد می نماییم. اهل سنت در مرزها به دشمن اجازه نفوذ ندادند و راه هرگونه نفوذ را هم بسته و همدلی و وفاداری را تا مطمئن ترین سطح ممکن برده اند.

کد خبر 28459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha