سالروز بمباران زمین فوتبال چوار به عنوان روز ملی در تقویم ثبت شود

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار «حسن و حسین صیدخانی» کارگردانان فیلم سینمایی مستطیل قرمز با بیان اینکه فوتبال یک واقعه ملی، جهانی و متعلق به همه کشورهاست، خواهان ثبت سالرزو بمباران زمین فوتبال چوار به عنوان یک روز ملی در تقویم شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار افزود: از برکت خون شهداء و دیداری که در خدمت مقام معظم رهبری بابت بهره گیری از رهنمودهای معظم‌ له در خصوص کنگره عظیم سرداران و سه هزار شهید استان ایلام داشتیم و بیانات ارزشمندی که ابراز داشتند، فضا برای ساخت فیلم و کارهای شاخص فرهنگی هنری با موضوع ایلام در دوران دفاع مقدس فراهم شده است.

وی تصریح کرد: همه ما مدیون مقام معظم رهبری هستیم که با تیزبینی و نگاه هنرمندانه ای که دارند روی مظلومیت استان ایلام و ابعاد ناشناخته ای که هنوز برای مردم استان هم مشخص نشده است اشارات ارزشمندی عنایت فرمودند.

امام جمعه ایلام گفت: فوتبال یک واقعه ملی، جهانی و متعلق به همه کشورهاست، فوتبال سیاسی نیست و بمباران عمدی آن نیز غیر قابل دفاع است و توجه حضرت آقا به این واقعه دردناک این بود که کسانی که تأمین کننده و حامی این جنایت بشری بودند، باید در جهان مورد سئوال و بازخواست قرار گیرند.

کریمی تبار با بیان اینکه این واقعه نماد مظلومیت مردم استان ایلام است، گفت: در فیلم مستطیل قرمز علاوه بر پرداختن به حادثه فوتبال چوار، به صحنه های زیبایی از دلاوری ها، مقاومت ها و آوارگی های مردم به خوبی پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این فضایی که با عنایات معظم له ایجاد شده است، به اراده، پشتکار، همراهی، همکاری و حمایت همگان به ویژه هنرمندان نیاز است، افزود: زبان هنر زبانی است که با فطرت صحبت می کند، فراگیر است و نیاز به ترجمه ندارد.

امام جمعه ایلام به تهیه کنندگان، کارگردانان بازیگران و همه عوامل این فیلم سینمایی دفاع مقدس خدا قوت و خسته نباشید گفت و اضافه کرد: در سطح استان ایلام سوژه های بسیار بِکر و پرجذبه ای از حوادث دوران دفاع مقدس وجود دارد.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با بیان اینکه در تمام شهرستان های تابعه استان ایلام حوادث تلخ و ناگواری در دوران دفاع مقدس حادث شده که جا دارد هنرمندان به این مقوله های مهم ورود کنند و با کارهای زیبای هنری، این وقایع را به تصویر بکشند.

وی بیان کرد: در شهرستان ایوان و به علت بمباران ۱۷۰ شهید و ۷۰۰ جانباز تقدیم انقلاب شد که این خود یکی از سوژه های مهم حوادث دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: نقش زنان ایلامی در مقاومت ها و آوارگی ها بسیار پررنگ بوده و می طلبد که هنرمندان عزیز به این موضوعات مهم و مظلومیت های مردم استان ایلام، بیشتر و بهتر بپردازند.

وی تصریح کرد: سراسر استان ایلام مملو از سوژه‌های زیبای دفاع مقدس است، و خانواده‌هایی هستند که ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و هیچ منتی نداشته و هیچ خواسته ای هم نداشته و ندارند.

کریمی تبار با اشاره به اینکه رای شناساندن و معرفی این سوژه های بِکر دوران دفاع مقدس چندان کار فرهنگی هنری در سطح استان نشده است، گفت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب برای معرفی استان ایلام در دوران دفاع مقدس بویژه حادثه فوتبال چوار، حجت بر همگان تمام شده است و همه باید پای کار بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضا برای کار فرهنگی هنری در سطح استان ایلام هموار شده است و می طلبد که همه هنرمندان پای کار بیایند

کد خبر 28465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha