درخواست بازدید از زندان امرالی از سوی انجمن حقوق دانان آزادی

سرویس ترکیه - انجمن حقوق دانان آزادی (ÖHD) اعلام کرد که برای بازدید از زندان امرالی به وزارت دادگستری مراجعه خواهد کرد. 

به گزارش کردپرس، انجمن حقوق دانان آزادی (ÖHD) که پیش از این نیز با جمع آوری امضا از 768 وکیل خواستار پایان دادن به انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) شده بود، اعلام کرد که درخواست خود را برای بازید از زندان امرالی به وزارت دادگستری ارائه خواهد داد.

به نوشته مزوپوتامیا، ایلکنور آلکان رئیس مشترک ÖHD با اعلام این خبر گفت: «انزوای شدید علیه زندانیان بر خلاف کنوانسیون حقوق بشر اروپا (ECHR) و قانون اساسی ترکیه است. انزوای اجباری نقض «ممنوعیت شکنجه» است. ECHR نیز بر این موضوع صحه گذاشته است.»

آلکان با اشاره به اینکه بر اساس آیین نامه اجرای احکام زندانی ها حق ملاقات با وکیل، خانواده و قیم (وصی/سرپرست) خود را دارند، اظهار داشت: «محکومان حق دارند با اعضای خانواده خود تماس تلفنی داشته باشند.»

آلکان با بیان اینکه اوجالان در مدت بازداشت 24 ساله اش تنها دو بار توانسته از حق تماس تلفنی خود استفاده کند، یادآور شد: «آخرین تماس تلفنی 4 دقیقه به طول انجامید و از آن روز تاکنون خبری از اوجالان نشده است. خانواده و وکلای اوجالان از وضعیت سلامتی اوجالان مطلع نیستند. این انزوا از زمان انتقال آقای اوجالان به امرالی اجرا شد.»

گفتنی است، عبدالله اوجالان رهبر PKK سال‌هاست که در انزوای اجباری در زندان فوق امنیتی امرالی به سر می‌برد. وکلای اوجالان در گزارش خود در 22 فوریه اعلام کردند که وضعیت انزوای اجباری اعمال شده علیه اوجالان به «شکنجه» تبدیل شده است. تا کنون بسیاری از نهادها و سازمان های حقوق بشری از جمله بنیاد حقوق بشر ترکیه (TİHV)، انجمن حقوق بشر (İHD)، انجمن حقوق دانان معاصر (ÇHD) و اعضای ÖHD نیز به این انزوا واکنش نشان داده اند.

کد خبر 28472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha