تصرف هزاران خانه و مغازه توسط گروه‌های مسلح سوری در سریکانی و گری‌سپی

سرویس سوریه- گروه‌های تحت حمایت ترکیه از سال ۲۰۱۹ تا به امروز ۵۵۰۰ خانه و ۱۲۰۰ مغازه شهروندان کُرد مناطق سریکانی و گری‌سپی را تصرف کرده‌اند.

به گزارش کُردپرس، دو منطقه سریکانی و گری‌سپی در کُردستان سوریه که از سال ۲۰۱۹ تحت اشغال ترکیه و گروه‌های مسلح سوری قرار دارد، در سه سال گذشته همواره دچار ناامنی و تعرض گروه‌های مسلح‌ سوری به حقوق شهروندان کُرد بوده است.

در بیست و پنجم فوریه گذشته، یکی از سازمان‌های حقوق بشری شمال سوریه که در ثبت و آرشیو تخلفات گروه‌های سوری متمرکز است، اعلام کرد: «شورای محلی سریکانی که توسط دولت ترکیه تأسیس شده است، خانه‌ها و مغازه‌های مردم‌ بومی را تصرف و در اختیار وابستگان خود قرار می‌دهد.

این انجمن در گزارش خود اعلام کرد، هفته گذشته، شورای محلی سریکانی مغازه فردی بنام "جاسم سامو" که یک شهروند غیرنظامی کُرد است و در نتیجه عملیات نظامی ترکیه به کمپ "واشوکانی" آواره شده است را به مهاجران غیر سوری تحت حمایت خود واگذار کرده است.

براساس گزارش‌ها از زمان کنترل این منطقه در سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۵۵۰۰ خانه مسکونی و ۱۲۰۰ مغازه توسط گروه های مسلح در سریکانی و گری‌سپی تصرف شده است.

در اکتبر ۲۰۱۹، نیروهای ترکیه و گروه های مخالف سوری حملات زمینی و هوایی را به شهرهای سریکانی و گری‌سپی در شمال شرق سوریه آغاز کردند که در نتیجه آن نزدیک‌ به ۳۰۰ هزار شهروند غیر نظامی از خانه‌های خود آواره شدند.

علاوه بر این، منابع محلی گفتند که افراد مسلح وابسته به "تیپ القادسیه" سیم های برق خط اتصال شهرک العلی باجلیه و شهر گری‌سپی را سرقت کرده‌اند.به گفته همین منابع، این سرقت که در بیست و هفتم بهمن ماه گذشته رخ داد، منجر به قطعی برق در منطقه شد.

در این‌ گزارش‌ها آمده است که سرقت‌های گروه های مسلح در ساعات پایانی شب و بدور از چشم اهالی صورت می گیرد و این در حالی است که نیروهای ترکیه هر روزه با توپ و خمپاره، حومه تل تمر در شمال حسکه را هدف قرار می‌دهند.

به گفته منابع میدانی عصر روز گذشته نیروهای ترکیه روستاهای «ام الخیر، الدشیشه و التاویله» در غرب و روستای «تل شنان» در شرق منطقه تل تمر را هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن یک‌ زن‌ با نام‌ مروه خلیف (30 ساله) اهل روستای ام الخلیفه شد.

همه مناطق در خطوط تماس در حومه شمالی حسکه تا حومه شمال غربی رقه تقریباً هر روز شاهد گلوله باران نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح قرار دارند.

کد خبر 28483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha