عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده HDP ممنوع الخروج شد

سرویس ترکیه - عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده HDP اعلام کرد که پیش از سفر به آلمان متوجه ممنوع الخروج بودن خود به علت تداوم روند یک پرونده قضائی شده است. 

به گزارش کردپرس، عمر فاروق گرگرلی اوغلو، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از قوجائلی که به کنفرانس «دموکراسی و آزادی» در برلین دعوت شده بود، پیش از سفر به آلمان متوجه ممنوع الخروج بودن خودش شد.

گرگرلی اوغلو با انتشار پستی در حساب رسمی توئیتر خود با تگ کردن حساب کاربری وزارت دادگستری ترکیه نوشت: «حق من برای نمایندگی مجلس و فعالیت سیاسی باز هم نقض می شود. ممنوعیت خروج از کشور که در زمان بازداشت علیه من اعمال شده بود، همچنان ادامه دارد و به این ترتیب از شرکت من در کنفرانس برلین جلوگیری شد. کسانی که مدام دم از "اراده ملی" می زنند درباره این موضوع چه نظری دارند؟»

به نوشته آرتی گرچک، او در سخنانی درباره این ممنوعیت گفت: «می خواهم درباره یک رسوایی با شما سخن بگویم. دفتر دادستانی عمومی آنکارا حق من برای فعالیت سیاسی به عنوان نماینده مجلس را از من می گیرد. من یک نماینده مجلس هستم که برای شرکت در کنفرانس برلین برای رفتن به آلمان بلیط خریده ام، اما در آخرین لحظات متوجه ممنوع الخروج بودن خودم شدم. من متوجه شدم که پرونده ای علیه من در جریان است. این در حالی است که من نماینده مجلس هستم و با توجه به مصونیت قضائی، تشکیل پرونده قضائی علیه من غیر قانونی است.»

کد خبر 28507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha