کشف دو انبار احتکار روغن جامد خوراکی در ارومیه!

سرویس آذربایجان غربی- در پی کمبود روغن خوراکی جامد در آذربایجان غربی، در روزهای اخیر طی بازرسی از انبار کالاهای اساسی در ارومیه، بیش از 28 تن انواع روغن نباتی احتکار شده در دو انبار کشف و ضبط شد.

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی به خبرنگار کردپرس گفت: طی بازرسی از انبارهای کالاهای اساسی سطح شهرستان ارومیه تنها در یکی از انبارها 19 تن انواع روغن نباتی مایع و جامد احتکار شده کشف شد.

ایرج مرندی افزود: پس از تکمیل پرونده، احتکار به ارزش بیش از 2 میلیارد و 272 میلیون ریال جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

او ادامه داد: همچنین مقدار 9 هزار و 640 کیلو گرم روغن نباتی به تعداد یک هزار و 928 حلب 5 کیلویی که در یک انبار دیگر احتکار شده بود نیز کشف و پرونده احتکار به ارزش بیش از یک میلیارد و 359 میلیون ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت آذربایجان غربی تاکید کرد: انبارهای سطح استان باید در سامانه جامع انبارها ثبت شوند و ورود و خروج کالاها نیز به موقع اعلام موجودی شود در غیر اینصورت کالاهای موجود در انبارها احتکار محسوب خواهد شد.

مرندی گفت: از ابتدای سال جاری 12 فقره پرونده احتکار به ارزش بیش از23 میلیارد و 528 میلیون ریال کشف و ضبط شده است که جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

او اقلام احتکاری کشف شده طی سال جاری را انواع خودرو، سیمان، روغن موتور، روغن نباتی، لاستیک، آرد، برنج و شکر عنوان کرد.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

افزایش قیمت ها و عقب ماندگی ایران در بخش تولید روغن خوراکی!

کد خبر 2860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha