برخی چاههای نفت اقلیم کردستان به شرکت های بین المللی واگذار شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون جماعت عدالت در مجلس عراق تأکید کرد برخی از چاههای نفت اقلیم کردستان به طور کامل به شرکت های بین المللی واگذار شده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، "سوران عمر" با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی در این باره گفت: دلیل این قراردادها، وجود سهام مسئولان عالیرتبه حاکمیت اقلیم در چاههای مذکور است. در نتیجه افراد مذکور، چاهها را برای کسب حمایت برخی از کشورها واگذار می کنند.

سوران عمر همچنین گفت: برخی از کشورها نیز به عنوان واسطه از قراردادهای مذکور بهره می برند. علاوه بر این، برخی شرکت های بزرگ محلی در زمینه حمل و نقل، حراست و خدمات وجود دارند که از این قراردادها و عملیات، به درآمدهای کلانی دست می یابند و آن را در میان مسئولان و شخصیت های دارای نفوذ تقسیم می کنند.

عضو فراکسیون جماعت اسلامی کردستان تصریح کرد: نفت به صورت مستقیم به فروش می رسد. در نتیجه شاهد بزرگترین عملیات فروش و قراردادهایی در زمینه بزرگترین ثروت میهنی هستیم که به روش کاملا غیر شفافی انجام می گیرد.

یادآور می شود اخیرا جنجال بزرگی درباره تولید و فروش نفت اقلیم کردستان توسط دولت اربیل به وجود آمده است و دادگاه عالی فدرال عراق اخیرا با صدور حکمی، اقدام دولت اقلیم کردستان در این باره را غیر قانونی و برخلاف قانون اساسی این کشور تشخیص داده است.

کد خبر 28644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha