کشف 29 تن چوب قاچاق در قروه/چرای دام بیش از ظرفیت مراتع

سرویس کردستان- رئیس منابع طبیعی قروه از کشف و ضبط 29 تن قاچاق چوب و رفع تصرف و خلع ید 59 هکتار از اراضی ملی در کنار استفاده بیش از حد مجاز واحدهای دامی از مراتع شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قروه شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی به اهم اقدامات جهشی در سال جاری اشاره کرد.

«بهزاد شریفی پور» با بیان اینکه شهرستان قروه 167 هزار هکتار اراضی ملی دارد که 12 درصد در سطح استان را شامل می شود از احاله مدیریت طرح های مرتعداری برای پنج روستا در سطح 7 هزار هکتار خبر داد.

او همچنین با اشاره به ابلاغ برای رفع تداخلات 42 پلاک در سطح 50 هزار هکتار و 27 پلاک در سطح 55 هزار هکتار که در دست اقدام هستند، افزود: در قالب کاداستر ملی 153 پلاک در سطح 167 هزار هکتار انجام و سند تک برگ اخذ شده است.

او با بیان اینکه در 11 ماه گذشته حکم خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی برای 69 فقره در سطح 59 هکتار صادر شده، گفت که شهرستان قروه در حوزه خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی جزو شهرستان های پیشرو در سطح استان بوده است.

«شریفی پور» در ادامه به کشف و ضبط 10 فقره قاچاق چوب به میزان 29 تن اشاره داشت و بر جلوگیری از قاچاق چوب در شهرستان به عنوان خروجی استان کردستان تأکید کرد.

به گفته او 900 نفر ار همیاران طبیعت ساماندهی در سامانه مرتبط ثبت نام شدند و با این کار همیاران طبیعت کمک کار منابع طبیعی خواهند شد و مورد حمایت قرار می گیرند.

اجرای پروژه های بیولوژیکی در سطح 93 هکتار در کنار پروژه های آبخیز و آبخوان داری، برگزاری کلاس های آموزش ترویجی در سطح روستاها در خصوص اهمیت منابع طبیعی و... از جمله اقداماتی هستند که رئیس منابع طبیعی قروه از آن ها نام برد.

«بهزاد شریفی پور» سازماندهی همیاران طبیعت در قالب تیم های اطفای حریق محلی به تعداد 93 تیم جهت ارتقای پوشش های حفاظتی، نامگذاری میادین و خیابان های سطح شهرهای قروه و سریش آباد به نام جنگلبان و شهدای مناطبع طبیعی در کنار توزیع بیش از 20 هزار اصله نهال غیرمثمر را از برنامه های هفته منابع طبیعی دانست.

او کل دام وابسته به مراتع شهرستان را 270 هزار واحد دامی دانست که باتوجه به ظرفیت 50 هزار واحدی مراتع شهرستان؛ 211 هزار واحد بیشتر از حد مجاز از مراتع شهرستان استفاده می کنند.

«شریفی پور» سپس روزشمار هفته منابع طبیعی را شامل «منابع طبیعی؛ درختکاری برای ایران سرسبز، ایران قوی/منابع طبیعی؛ مسئولیت اجتماعی و همیاران طبیعت/منابع طبیعی؛ حفاظت و قانون/منابع طبیعی؛ فرهنگ و رسانه/منابع طبیعی؛ آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی/منابع طبیعی؛ خانواده و آموزه های دینی/منابع طبیعی؛ آموزش، پژوهش و فناوری/منابع طبیعی؛ به یاد هر شهید هزار بذر» عنوان کرد./

کد خبر 28658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha