اپوزیسیون ترکیه از حکومت انتقاد می کند اما در عمل مانند حکومت رفتار می کند

سرویس ترکیه - پروین بولدان رئیس مشترک HDP از رفتار احزاب اپوزیسیون ترکیه در قبال HDP انتقاد کرد و از آنها خواست تا بر اساس اصولی که ادعایش را دارند رفتار کنند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی با انتقاد از رفتار دوگانه احزاب اپوزیسیون ترکیه در مواجهه با HDP، از آنها خواست تا به اصولی که ادعای آن را دارند عمل کنند.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، پروین بولدان در سخنرانی خود در چهارمین کنگره HDP در غازی آنتپ، با انتقاد از رفتار دوگانه اپوزیسیون ترکیه گفت: «مشکل ما تنها حکومت ترکیه نیست بلکه با اپوزیسیونی مواجه هستیم که در حرف از حکومت انتقاد می کند اما پای عمل که به میان می آید، همان کارهایی را انجام می دهد که حکومت ترکیه می کند.»

او افزد: «اوپوزیسیونی در ترکیه وجود دارد که نسبت به کنار گذاشته شدن شهرداران منتخب مردم در شهرهای کردنشین ترکیه سکوت اختیار می کند. اپوزیسیون ترکیه خود به لغو مصونیت قضائی نماینده HDP رأی مثبت می دهد. در حالی که HDP آماج بی عدالتی و بی قانونی قرار می گیرد، اپوزیسیون سکوت می کند.»

بولدان از با دعوت از اپوزیسیون ترکیه برای عمل به اصولی که ادعای آن را دارد، گفت: «فشار، حمله، سرکوب، و رفتارهای غیرقانونی حکومت نه تنها علیه HDP اعمال می شوند، بلکه به دموکراسی نیز آسیب می زنند.»

رئیس مشترک HDP مبارزه مشترک را کلید تحقق صلح در ترکیه و خاورمیانه دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری با شکوه مراسم نوروز در 21 مارس (عید نوروز) باعث تحقق صلح، آرامش و عدالت در ترکیه و خاورمیانه شود.

گفتنی است هزاران تن از مردم، فعالان کرد، اعضای گروه مادران صلح، رئیس مشترک و اعضای کنگره جامعه دموکراتیک (DTK) در چهارمین کنگره عادی HDP در شهر غازی آنتپ، با عنوان «اکنون هنگامه HDP است» (Dem dema HDP'ê ye) شرکت کردند.

کد خبر 28659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha