۲۹ درصد کردستانی‌ها دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

سرویس کردستان - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۲۹ درصد از جامعه هدف در کردستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش کرد پرس، امید بنفشی با اشاره به وضعیت کرونا در استان بر اساس آخرین رنگ‌بندی، گفت: اکنون سنندج، سروآباد، بیجار و دهگلان قرمز، قروه و دیواندره نارنجی، بانه، سقز، مریوان و کامیاران در شرایط زرد قرار دارند.

وی با تاکید بر رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی، افزود: در شرایط کنونی که امیکرون به سرعت در حال گسترش است، ایمنی خود را تا حد امکان در برابر این بیماری افزایش دهید که مهم ترین توصیه در این زمینه، دریافت واکسن به ویژه تکمیل واکسیناسیون با دریافت دُز سوم است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: تاکنون 3 میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۸۶ دُز واکسن کرونا با احتساب 3 نوبت در استان به جامعه هدف تزریق شده است.

بنفشی ادامه داد: در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت استان دُز اول، ۷۴ درصد دُز دوم و ۲۹ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، یادآور شد: ۵۴ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از واکسینه شدن ۹۹ درصد دانش‌آموزان در قالب دُز اول واکسن خبر داد و بیان کرد: ۸۱ درصد نیز با دریافت دُز دوم در مقابل کرونا واکسینه شدند.

بنفشی با اشاره به اینکه بیش از ۸۸ درصد نوجوانان نیز دُز اول و ۸۱ درصد دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند، از واکسینه شدن ۶ درصد از کودکان در گروه سنی ۵ تا ۹ سال در استان خبر داد و گفت: ۲۲ درصد کودکان ۹ تا ۱۲ سال نوبت اول و ۱۱ درصد آنان نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ۱۴ درصد کودکان در رده سنی ۵ تا ۱۲ سال در استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

کد خبر 28670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha