شمار جان باختگان کرونا در آذربایجان غربی به ۷ هزار و ۴۴۶ تن رسید

سرویس آذربایجان غربی- در شبانه روز گذشته ۸ نفر نیز از بیماران بدحال در این استان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند که با احتساب فوتی‌های جدید شمار جان باختگان به ۷ هزار و ۴۴۶ تن رسید.

به گزارش کردپرس، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۷۹ بیمار کرونا نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

در حال حاضر ۲۲۲ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که ۱۷۱ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه و ۴۱ نفر نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

در این مدت ۱۵ هزار و ۴۵۳ واحد واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که با احتساب این آمار، تاکنون در این استان ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۶۰ واحد واکسن تزریق شده است.

در هفته اخیر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی مبتلا به کووید، ۲۰ درصدی بیماران بستری و چهار درصدی بیماران بستری در آی سی یو بودیم. همچنین در این هفته نسبت به هفته پیش از آن، بیماران فوتی با PCR مثبت ۳۳ درصد کمتر شده، گرچه بیماران فوتی با PCR منفی ثابت مانده است.

در حال حاضر ۹ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا، ٤ شهرستان در وضع نارنجی و ٤ شهرستان در وضعیت زرد است و: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کل استان پایین بوده و رضایت بخش نیست.

کد خبر 28781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha