٤٤ میلیون قطعه جوجه ریزی در کردستان از ابتدای سال جاری

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در قرارگاه امنیت غذایی کردستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ اسفند بالغ بر ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح استان انجام شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را به خود اختصاص داده است.

وی قیمت مرغ زنده درب مرغداری را ۱۹ هزار و 700 تومان اعلام کرد و افزود: مرغ گرم اکنون با قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح بازارهای استان در دسترس مصرف کننده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افزایش تولید گوشت مرغ در استان خبر داد و اظهار کرد: پس از تامین بازار مصرف داخل، مرغ گرم مازاد بر نیاز استان به استان های همجوار صادر می شود.

اسکندری به سهمیه ۳۶۰ تن مرغ منجمد با کیفیت در ایام پیک مصرف و پایان سال در سطح بازار استان اشاره کرد و ادامه داد: تا کنون ۲۱۰ تن از این سهمیه در بازارهای استان توزیع شده است.

وی در خصوص توزیع برنج تنظیم بازار نیز بیان کرد: از ابتدای قانون انتزاع ۴ هزار و ۹۰۰ تن انواع برنج هندی، پاکستانی و تایلندی در سطح استان توزیع شده که هدف از این توزیع تنظیم بازار مصرف داخل بوده است.

اسکندری شرکت های پخش کالا و فروشگاه‌های زنجیره ای را از عوامل توزیعی خواند که با توجه به توان ارایه آمار و قابلیت رصد و پایش اطلاعات ضمن دارا بودن سیستم مکانیزه توانستند در امر توزیع کالاهای اساسی این سازمان را یاری نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص شکر توزیعی تنظیم بازار استان نیز گفت: جمعا یک هزار و 460 تن شکر (۷۵۰ تن سهمیه خانوار و ۷۱۰ تن شکر صنف و صنعت) در استان توزیع شده و با قاطعیت می توان گفت هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

اسکندری با بیان اینکه تامین میوه شب عید و میزان ذخیره سازی و نحوه توزیع آن نیز مشخص شده است، یادآور شد: ۷۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب با کیفیت خریداری و به استان حمل شده که توسط ۹۱ غرفه پیش بینی شده در سطح استان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی به ۴ روستا بازار استان اشاره کرد و افزود: اتحادیه‌های دامداران و مرغداران استان به صورت مستقیم در این روستا بازارها ورود پیدا کرده و محصولات تولیدی خود را بدون واسطه در دسترس شهروندان قرار می دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: توزیع کالا از طریق اپلیکیشن بازرگام نیز ادامه دارد و کماکان با استقبال از آن استفاده می شود.

کد خبر 28786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha