موفقیت کم نظیر سه خواهر وزنه بردار کُرد و تلاش برای ارتقای ورزش در عراق

سرویس جهان- انس، اوشین و اسرا محسن، سه خواهر کرد عراقی ساکن اربیل هستند که با کسب مدال های رنگارنگ در وزنه برداری به دنبال ارتقاء هرچه بیشتر این ورزش در عراق و آسیا هستند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از موفقیت کم نظیر سه ورزشکار کرد عراقی خبر داده که عضو یک خانواده بوده و توانسته اند در رشته وزنه برداری کلکسیونی از مدال های رنگارنگ کسب کنند.

این روزها انس، اسرا و اوشین محسن، سه خواهر کرد ساکن اربیل توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرده اند. آنها در مسابقات داخلی و خارج از عراق توانسته اند مدال های رنگارنگی کسب کنند. انس محسن به خبرگزاری فرانسه گفته است او و خواهرانش می خواستند با کسب موفقیت های بیشتر نام پدرشان را زنده نگاه دارند و تاریخ ورزش زنان را از نو بنویسند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، انس که زیر 20 سال سن دارد، شش مدال رنگارنگ به دست آورده و به همراه خواهرانش توانسته است عراق را در زمره کشورهای صاحب نام در آسیا قرار دهد.

این سه خواهر کرد عراقی که همگی زیر 20 سال سن دارند سال گذشته پدرشان را بر اثر ابتلای او به بیماری کرونا از دست دادند. آنها می گویند پدرشان بهترین مربی آنها بوده است.

انس می گوید به همراه خواهرانش خود را برای شرکت در مسابقات بین المللی مهم از جمله بازیهای المپیک 2024 پاریس آماده می کند.

اسرا که سه مدال طلا را در کارنامه خود دارد، پدرش را که یک ورزشکار و مربی بوده بهترین راهنمای خود دانسته است.

جزیره السهلانی، مشاور کمیته المپیک عراق به خبرگزاری فرانسه گفته است فراهم شدن زیرساخت های لازم برای ورزش کاران و آزادی عمل بیشتر زمینه را برای رشد و ارتقای ورزش در این منطقه از عراق فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، 15 بانوی ورزشکار عراقی که 8 نفر از آنها کُرد بودند، در مسابقات وزنه برداری کشورهای عربی متشکل از 14 کشور که در اربیل، مرکز اقلیم کردستان برگزار شد، با کسب 9 مدال طلا، یک نقره و یک برنز اول شدند.

کد خبر 28796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha