طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی کردستان آغاز شد

سرویس کردستان - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دام و طیور در آستانه سال نو و حلول ماه مبارک رمضان در استان آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، مجتبی ورمقانی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی که با حضور و اقامت مسافران نوروزی توام می‌شود، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و تقویم زمانی اجرای طرح بصورت همزمان در کل کشور، اداره کل دامپزشکی استان کردستان نیز به منظور تامین امنیت غذایی مردم و مسافران این طرح را آغاز کرده و تا ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به مدت ۶۳ روز در ۲ نوبت کاری صبح و عصر با تمام توان به مرحله اجرا گذاشته می شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار کرد: برای اجرای طرح، ۹۲ نفر از کارشناسان و بازرسان استان در قالب ۶۱ اکیپ، ساماندهی شده و هر روز ۵۸ نفر از بازرسان در قالب ۳۲ اکیپ، وظیفه نظارت بر مراکز یاد شده را در سطح استان بر عهده دارند و سایر پرسنل نیز به صورت آماده باش هستند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم استان باشند.

ورمقانی به مردم توصیه کرد فرآورده های خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، تخم بلدرچین، ماهی و سایر فرآورده ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضا و مشخصات کامل تولید کننده و به مهر و برچسب نظارتی دامپزشکی توجه کنند.

وی از مردم و مسافران خواست موارد مشکوک و غیر بهداشتی را به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و یا سامانه پیغام گیر شبانه روزی ۱۵۱۲ این اداره کل گزارش دهند.

کد خبر 28797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha