پای تعاونی های مرزنشینی در آذربایجان غربی به قاچاق باز شد

سرویس آذربايجان غربى- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: ۶ پرونده قاچاق از طریق تعاونی های مرزنشینی در استان تشکیل شده که ارزش ریالی بالایی دارند.

به گزارش کردپرس، حسین نجف زاده افزود: برخی اوقات تعاونی های مرزنشینان بدون مجوز خروج از شورای مبادلات مرزی، کالا را از استان خارج می کنند که همین امر قاچاق است.

او به ایرنا اضافه کرد: پرونده مربوط به قاچاق در این بخش، در حال بررسی است و با حساسیت ویژه ای نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عمده قاچاق در استان از طریق معابر غیررسمی است، اظهار کرد: نزدیک به ۲۰ درصد قاچاق در استان مربوط به گمرکات بوده و البته در این بخش شاهد قاچاق از طریق کالای همراه مسافر نیز هستیم.

نجف زاده ادامه داد: همچنین طبق آمار، ٧ درصد پرونده های قاچاق در آذربایجان غربی به قاچاق سازمان یافته و حرفه ای تعلق دارد.

او با بیان اینکه ۳۴ پرونده سنگین میلیاردی در حوزه قاچاق طی سال جاری در آذربایجان غربی رسیدگی شده، گفت: عرضه خارج از شبکه کالا توسط مدیر یک کشتارگاه، قاچاق نهاده های دامی توسط یکی از هیات های ورزشی، قاچاق خودرو خارجی، اظهار خلاف واقع در خصوص واردات توسط یکی از کارخانه داران، حمل کالای قاچاق توسط یکی از شرکت‌های ‌حمل و نقل، قاچاق ماشین آلات سنگین توسط یکی از ‌موسسات عمومی از جمله این پرونده هاست که در برخی موارد رقم آنها به ۳۹۰ میلیارد ریال نیز می رسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: در سال جاری همچنین ۴۸ پرونده قاچاق ارز در آذربایجان غربی تشکیل شده که شامل قاچاق روبل، یوان، دلار و لیر است.

کد خبر 28851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha