استفاده از ماسک در پیرانشهر به زیر 10 درصد رسید

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت: عادی انگاری در پیرانشهر، نزدن ماسک توسط همشهریان باعث طغیان بیماری و شروع موج چهارم بیماری خواهد شد.

مجید کاسیان زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار کردپرس ضمن ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم پیرانشهر گفت: کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به معنای اتمام این بیماری نیست و هرگونه سهل انگاری در رعایت دستورالعملهای بهداشتی و عادی انگاری شرایط فعلی بیماری می تواند موجب شعله ور شدن مجدد کرونا و آغاز موج چهارم بیماری که سهمگین تر از موجهای قبلی خواهد بود ، می گردد .

وی در ادامه با اشاره به این نکته که زنگ خطر کرونا در پیرانشهر همچنان به گوش می رسد عنوان کرد: با تلاش و همت همشهریان و پرسنل بهداشت و درمان توانستیم قدرت بیماریزایی کرونا را کمرنگ کنیم و رنگ شهرمان را از قرمز به نارنجی سپس زرد و در حال حاضر به آبی برسانیم، اما متاسفانه در حال حاضر در بازدیدهای میدانی استفاده از ماسک در شهرستان به زیر ده درصد رسیده است.

کاسیان زاده در ادامه اظهار داشت: از کسانی که بعلت ابتلا به کرونا و دارای علائم مشکوک هستند و در منازل قرنطینه هستند درخواست می شود حتماً تا 14 روز و تا بهبودی کامل به هیچ عنوان (حتی برای چند دقیقه) اقدام به خروج از منزل و محل قرنطینه نکنند و با این تصور که نمی توانند ناقل باشند به اعضای خانواده نزدیک نشوند چرا که می تواند تبعات جبران ناپذیری بهمراه داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر در پایان از تمام شهروندان درخواست نمود ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک و عدم شرکت در مراسمات و مکان های پرجمعیت ، کادر بهداشت و درمان را دریابند.

شایان ذکر است که بر اساس آخرین وضعیت اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان شهرستان پیرانشهر از نظر وضعیت بیماری کرونا در رده بندی رنگ آبی قرار گرفته است.

کد خبر 2886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha