نظامیان ترکیه در سال جدید 4 زن و کودک را در عفرین کشته اند

سرویس سوریه - سازمان حقوق بشر عفرین اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون 4 زن و کودک عفرینی توسط نیروهای نظامی ترکیه کشته شده و 12 زن دیگر نیز ربوده شده اند.

به گزارش کردپرس، سازمان حقوق بشر عفرین در گزارشی اعلام کرد که ترکیه از آغاز سال جاری تا کنون چهار غیر نظامی شامل دو زن و دو کودک را در عفرین کشته و 12 زن را نیز ربوده است.

به نوشته خبرگزاری هاوار، سازمان حقوق بشر عفرین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون عزیزه ابراهیم 41 ساله، سمیره الوان 3 ساله، فاطمه الوان 9 ساله و یک زن دیگر که هویت او فاش نشده است، توسط نیروهای نظامی ترکیه کشته شده اند.

سازمان حقوق بشر عفرین در ادامه این گزارش نام و هویت 12 زن ربوده شده توسط نیروهای نظامی ترکیه را افشا کرد. این سازمان اعلام کرد که نیروهای ترکیه و شبه نظامیان تحت امر آن از روز اشغال عفرین تا کنون مرتکب موارد بسیاری آدم ربایی، تجاوز، و چپاول اموال شهروندان شده اند.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر عفرین از زمان اشغال این منطقه به دست نیروهای نظامی ترکیه تا کنون، 84 زن کشته شده اند، 216 زن مجروح شده اند. بیش از 1000 زن ربوده شده اند، بیش از 70 زن مورد تجاوز قرار گرفته اند و از میان آنها 6 زن در پی تجاوز نیروهای نظامی خودکشی کرده و جان باخته اند.

کد خبر 28907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha