پیگیر دریافت مجوز نهایی  تله‌کابین از میراث فرهنگی هستیم

سرویس کرمانشاه _ نادر نوروزی پیرامون آخرین وضعیت پروژه تله کابین گفت: پیگیر دریافت مجوز نهایی از میراث فرهنگی هستیم تا این پروژه که مطالبه به حق شهروندان است، دوباره آغاز به کار کند.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ شهردار کرمانشاه در اولین نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به اینکه شهرداری با انبوهی از پروژه‌های عقب افتاده رو به رو است، در خصوص وضعیت آسفالت‌های خیابان ها گفت: در نظر داریم با فعال‌سازی یک کارخانه آسفالت و آماده‌سازی مقدمات روکش آسفالت ۱۵ تا ۲۰ درصد معابر شهر در سال ۱۴۰۱ انجام شود.

نوروزی ادامه داد: همچنین یکسان سازی معابر، فراهم شدن مسیر مناسب برای معلولین و جانبازان در دستور کار قرار دارد.

شهردار کرمانشاه در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت قطار شهری گفت: قطار شهری نمونه یک پروژه شهری است که به نظر می‌رسد به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است. در قدم اول به تیم پژوهشی سپرده شده تا این پروژه از جوانب مختلف مثل توجیه اقتصادی، مسائل فنی و... مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بعد از انجام این مطالعات، تصمیم نهایی کاربردی مثل الزام تغییر کاربری یا عدم تغییر کاربری، استفاده گردشگری و ... تعیین تکلیف خواهد شد.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه صددرصد ساخت و سازهای شهر کرمانشاه تخلف دارد؛ افزود: عوامل مختلفی باعث این مسئله شده که باید ابتدا این عوامل را رفع کنیم و با رویکرد تصحیح قوانین برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در محلات مختلف و سپس نظارت دقیق تر برای اجرای قوانین میزان تخلفات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: صنعت ساخت و ساز برای شهرداری اهمیت دارد و سعی می‌کنیم با قوانین بهتر در سال ۱۴۰۱ ساخت ساز غیر مجاز را کاهش دهیم.

در ادامه این جلسه شهردار کرمانشاه در خصوص پیاده راه غذا توضیح داد: کرمانشاه از طرف یونسکو شهر خلاق غذا نامگذاری شده و باید در شهر مکانی برای ارائه غذا به صورت سنتی وجود داشته باشد تا شهروندان و مهمانان بتوانند از این فضا استفاده کنند. البته طرح اولیه با طرحی که اجرا شد مقداری تفاوت دارد که پس از بررسی، اگر مشکلی وجود داشته باشد قطعا رفع می‌شود.

وی در خصوص تابلوهایی که به منظر شهر آسیب رسانده اند؛ گفت: این مسئله مورد پیگیری است در سال آینده به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار دارد.

نوروزی با اشاره به اینکه مدیریت یک پارچه در شهر برقرار نیست و هر سازمان کار خودش را انجام میدهد؛ گفت: چند میدان در حال بازسازی است و همچنین در تعامل با ادارات دیگر مثل اداره برق، برای روشنایی معابر اصلی و اداره آب و... هستیم.

شهردار کرمانشاه با نوید اینکه ۹۳ دستگاه جدید به ناوگان حمل و نقل شهر و اتوبوسرانی اضافه شده است؛ افزود: قرارداد اتوبوس‌ها با شهرداری تمام شده است و درحال گفتگو برای حل این مسئله هستیم و قطعا در سال آینده ناوگان حمل و نقل شهری مخصوصا برای محله‌ها و شهرک‌های حاشیه‌ای فعال‌تر خواهد بود و نظارت بیشتری بر ناوگان حمل نقل عمومی خواهد شد.

وی ادامه داد: در سطح جهانی نرمال میزان استفاده از حمل و نقل عمومی در کلانشهرها ۳۰درصد است و این میزان در کرمانشاه تنها ۲/۵است که این مسئله دلایل مختلفی دارد و سعی می کنیم وضعیت ناوگان عمومی را بهتر کنیم و شهروندان از این وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

در ادامه شهردار کرمانشاه در خصوص وضعیت دستفروش‌ها در خیابان‌های اصلی شهر گفت: با توجه به وضعیت بیکاری استان بعضی از افراد برای امرار معاش به دست فروشی روی می‌آورند اما متاسفانه بعضی از این افراد با صاحبین مغازه‌ها مرتبط هستند و سد معبر میکنند.

وی ادامه داد: تصمیم داریم این افراد در قالب روز بازارها در مناطق مختلف ساماندهی شوند. و همچنین در سامانه مشخصات این افراد ثبت شود.
نوروزی عنوان کرد: متاسفانه

مسئله ذبح دام در معابر یک مشکل است که در این زمینه با سازمان علوم پزشکی صبحت کردیم تا از این مسئله جلوگیری شود.

در ادامه شهردار کرمانشاه افزود: پروژه های نیمه کاره و یا رهاشده مثل پارک جنگلی، شهربازی و ... مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

نوروزی پیرامون بودجه سال آینده شهرداری توضیح داد که ۳۶۰۰ میلیارد تومان پروژه برای سال آینده تعیین شده است.

کد خبر 29017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha