روایت رسانه های غربی از حمله موشکی به اربیل

سرویس جهان- بیشترین رسانه های انگلیسی زبان از برخورد 12 موشک شلیک شده به سمت اربیل، به مجموعه کنسولگری جدید آمریکا در اربیل خبر داده و از برخی مقامات آمریکایی نقل کرده اند که این حملات تلفات انسانی نداشته است.

به گزارش کردپرس، رسانه های رسمی غربی مانند سی ان ان، آسوشیتدپرس و رویترز درباره حمله موشکی شب گذشته به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق گفته اند حداقل 12 موشک به سمت محل کنسلولگری جدید آمریکا در اربیل شلیک شده است.

آسوشیتدپرس از دو مقام آمریکایی نقل کرده است که هنوز معلوم نیست که دقیقا چند موشک شلیک شده و یا هدف اصلی این حملات کنسولگری جدید آمریکا بوده یا خیر. با این حال، مقامات آمریکایی به سی ان ان گفته اند که این حملات تلفات انسانی نداشته است.

آسوشیتدپرس همچنین ادعا کرده است که نه مقامات عراقی و نه مقامات آمریکایی اجازه ندارند درباره این حادثه با رسانه ها مصاحبه کنند.

برخی رسانه های غربی گفته اند هنوز هیچ گروه یا سازمانی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته اند اما خبرگزاری آسوشیتدپرس و سی ان ان گمانه زنی برخی مقامات آمریکایی را درباره منشأ حملات منتشر کرده اند.

دیلی بیست با اشاره به حملات گذشته به نهادهای آمریکایی در اربیل، حمله شب گذشته را به مسئله خروج آمریکا از عراق نسبت داده است. با این حال، برخی دیگر از رسانه ها از جمله آسوشیتدپرس این حملات را همزمان با تحولات کنونی در منطقه و جهان توصیف کرده اند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در اربیل گفته است حداقل صدای سه انفجار را در اربیل شنیده است اما بیشتر رسانه های غربی گفته اند حداقل 12 موشک بالستیک به سوی اربیل شلیک شده است. این خبرگزاری نیز حملات شب گذشته به اربیل را در راستای حملات گذشته به اهداف آمریکایی در اقلیم کردستان توصیف کرده است.

این رسانه ها گفته اند مقامات وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن این حمله گفته اند حملات موشکی شب گذشته به اربیل خسارت قابل توجه و یا تلفات انسانی نداشته است.

سی ان ان و آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی نوشتند که دولت عراق و اقلیم کردستان تحقیقات لازم را درباره این حمله انجام می دهند.

کد خبر 29032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha