تحلیل رسانه های غربی از واکنش آمریکا به حمله موشکی اربیل

سرویس جهان- رسانه های غربی تاکید آمریکا بر عدم تخریب تاسیسات وابسته به آمریکا در اربیل و قول این کشور برای تقویت موضع دفاعی اربیل و بغداد را در مورد واکنش آمریکا به حملات موشکی روز یکشنبه به اربیل برجسته کرد ه اند.

به گزارش کردپرس، روز گذشته، اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق در دقایق اولیه بامداد هدف حمله بیش از ده موشک قرار گرفت. در بیشتر گزارشها عنوان شد که کنسولگری جدید آمریکا در اربیل هدف این حملات قرار گرفته است. با این حال، مقامات آمریکایی به برخی رسانه های غربی مانند رویترز، آسوشیتدپرس و سی ان گفتند که هیچ تبعه آمریکایی و یا تاسیسات وابسته به این کشور در اربیل هدف حملات قرار نگرفته است.

این رسانه ها با اشاره به این که آمریکا خود را متحد اقلیم کردستان عراق می داند واکنش این کشور به حملات مشکی را کم اهمیت جلوه داده اند.

این رسانه ها تاکید آمریکا بر عدم تخریب تاسیسات وابسته به آمریکا در اربیل، عدم کشته و یا زخمی شدن شهروندان این کشور در اربیل و قول کاخ سفید برای تقویت توان دفاعی اربیل و بغداد را در مورد واکنش آمریکا به حملات موشکی روز یکشنبه به اربیل برجسته کرده اند.

همچنین، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به سی بی اس گفته است کشورش در حال گفتگو با دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق برای بالا بردن توان دفاعی عراق و اقلیم کردستان در مقابل چنین حملاتی است.

کد خبر 29098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha