بسته شدن دفتر مخالفان سوری در آنکارا

سرویس سوریه- دفتر ائتلاف مخالفان سوری در آنکارا بسته شد.

به گزارش کُردپرس، در روزهای گذشته دفتر ائتلاف مخالفان سوری در آنکار بسته شد. برخی مدعی شدند که آنکار سیاست خود در قبال مخالفان را تغییر داده است و این در راستای هدف دولتمردان ترک در جهت کسب آرا مردم ترکیه است که خواستار کاهش تعداد مهاجران سوری در ترکیه هستند.

در این رابطه، ایمن عبدالنور، از اعضای شناخته شده ائتلاف مخالفان بسته شدن دفتر ائتلاف سوریه در آنکارا را به دلیل تغییر سیاست های ترکیه در قبال مخالفان رد کرد و گفت: احمد باکوره، رئیس دفتر ائتلاف در آنکارا، هنوز بر سر کار است، اما دفتر اجاره ای که برای فعالیت‌های اداری دایر بود، بسته شده است. او همچنان مشغول کار و پیگیری و هماهنگی فعالیت‌های ائتلاف در ترکیه است، اما بدون آن که دفتری در اختیارش باشد.

عبدالنور گفت: من از منابع نزدیک به ائتلاف مطلع شدم که دفاتر ائتلاف در شهرهای دیگر ترکیه همچنان باز است. در مورد بسته شدن دفتر آنکارا، این امر به دلایل صرفا مالی و تصمیم خود ائتلاف انجام شده است.

این سیاستمدار وابسته به ائتلاف مخالفان سوری این موضوع را «کاهش هزینه‌ها و تغییر ساختار بودجه ائتلاف مخالفان سوری که چندین دفتر در پایتخت‌های مهم جهان دارند» عنوان کرد.

سایت لبنانی المدون روز یکشنبه با انتشار مطلبی نوشت که ترکیه دفتر ائتلاف مخالفان سوری در آنکارا را که معمولاً به امور سوری های آواره در ترکیه می پردازد، بسته است.

این مقاله دلایل سیاسی این اقدام را تمایل حزب حاکم ترکیه برای متقاعد کردن رأی‌دهندگان ترک برای کاهش تعداد پناهندگان عنوان کرد.

در ۴ فوریه، وب سایت رسمی ائتلاف مخالفان سوریه مطلبی را در مورد دیدار سالم المسلط، رئیس ائتلاف با فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه منتشر کرد که در آن دو طرف در خصوص پرونده سوریه و وضعیت سوری ها در ترکیه به گفت‌وگو پرداختند.

به گفته این ائتلاف، ترکیه بر ادامه حمایت خود از "آرمان مردم سوریه و خواسته های بحق آنها" تاکید کرد و بر تداوم ارائه تسهیلات به سوری های مقیم ترکیه اذعان دارد.

کد خبر 29131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha