اقلیم کردستان همچنان منبع مزاحمت، نگرانی و دردسر برای همه کابینه های عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ترکمان ائتلاف دولت قانون تأکید کرد اقلیم کردستان به دلیل اصرار بر بازگذاشتن فضا و خاکش برای دشمنان عراق و کشورهای همسایه، همچنان منبع نگرانی، مزاحمت و دردسر برای دولت های عراق است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "جاسم محمد جعفر البیاتی" در این باره گفت: معادله سیاسی در اقلیم کردستان، آشفته و در هم ریخته است و نمی دانیم اربیل از طریق باز گذاشتن فضا برای دشمنان عراق و کشورهای همسایه، دنبال چه اهدافی است.

جاسم محمد جعفر البیاتی افزود: همچنان سرکرده های داعش را که در میدان های تحصن در استان های الانبار و نینوا حضور داشتند و همچنین سرکرده های حزب بعث را پناه داده است. از سوی دیگر، برخی از جریانات مخالف و مزاحم ایران و ترکیه نیز در اقلیم کردستان پناه گرفته اند. علاوه بر این خاک اقلیم کردستان به جولانگاه فعالیت دستگاههای اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، امارات و عربستان تبدیل شده است.

این شخصیت ترکمان همچنین گفت: منافع اقلیم کردستان از حضور همه این نیروهای دشمن عراق و همسایگان در این منطقه و تبدیل شدن آن به منبع مزاحمت، نگرانی و مشکلات برای همه دولت های بغداد چیست؟

جاسم محمد جعفر البیاتی در ادامه از درخواست کمک دولت اقلیم کردستان از بغداد اظهار تعجب کرد و گفت: در صورت حمله انتقام جویانه از سوی کشورهای همسایه به اقلیم کردستان، دولت مرکزی قادر به ارسال حتی یک سرباز به اقلیم نخواهد بود.

البیاتی که قبلا نماینده مجلس عراق بوده است از نیروهای سیاسی خواست به سیاست اقلیم کردستان پایان داده و این منطقه را از حضور کلیه عوامل فوق الذکر پاکسازی کنند و از حضور مخالفان عراق و کشورهای همسایه در اقلیم کردستان جلوگیری نمایند.

کد خبر 29137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha