تمایل جریانات سیاسی عراق به انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر بعد از تعطیلات نوروز

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان زمان اعلام رسمی تشکیل ائتلاف "نجات میهن" را اعلام و تأکید کرد همه جریانات سیاسی عراق مایل به انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر پس از تعطیلات عید نوروز هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری عراق، "شریف سلیمان" در این باره گفت: ائتلاف نجات میهن، قوی و دارای همبستگی است و به مرحله اعلام موجودیت رسیده است و به زودی به طور رسمی، موجودیت این ائتلاف سه گانه، اعلام خواهد شد. شاید این امر پس از تعطیلات عید نوروز در اقلیم کردستان اتفاق بیفتد.

شریف سلیمان افزود: ائتلاف مذکور و همه بندهای آن، آماده و مورد توافق است. همچنین هدف اصلی این ائتلاف، ایجاد یک شکور قوی براساس اصول ثابت محکم و در راستای منافع مردم عراق است.

این عضو فراکسیون حزب دمکرات همچنین گفت: جلسه رأی گیری برای انتخاب رئیس جمهور در اسرع وقت برگزار خواهد شد و همه مواضع و دیدگاهها حتی از سوی چارچوب هماهنگی و سایر فراکسیون ها بر تأکید بر اعلام برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر، پس از تعطیلات نوروز است.

شریف سلیمان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن دیدگاههای چارچوب هماهنگی و جریان صدر و تصور جریانات سیاسی مبنی بر عدم استمرار جمود سیاسی، هیچ مشکلی در زمینه برگزاری جلسه وجود ندارد.

یادآور می شود محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق روز شنبه 26 مارس (6 فرورودین 1401) را زمان برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور این کشور اعلام کرد.

کد خبر 29216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha