شمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در کردستان به 85 نفر رسید

سرویس کردستان - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال در کردستان 85 مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش کرد پرس، آرزو فلاحی در جمع خبرنگاران، گفت: از تعداد 85 مصدوم ناشی از انفجار مواد محترقه در کردستان، 40 نفر بستری و 45 نفر هم پس از مداوای سرپایی ترخیص شدند.

وی افزود: از این تعداد مصدوم 29 نفر به شهر سنندج اختصاص دارد که 26 نفر نیاز به بستری داشتند و در مراکز درمانی این شهرستان تحت مداوا هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: حوادث چهارشنبه آخر سال در سقز 5، قروه 13، بیجار 7، بانه 3، کامیاران ۶، دیواندره 7 و دهگلان ۱۵ مصدوم و مریوان و سروآباد شب بدون مصدوم را پشت سر گذاشتند.

فلاحی با بیان اینکه از مجموع مصدومان امشب ۱۹ نفر عابر پیاده و بقیه افراد استفاده کننده از مواد محترقه بوده اند، ادامه داد: سوختگی، شکستگی دست، آسیب به چشم و بریدگی اعضا از جمله آسیب هایی بوده که تا این لحظه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بر اثر این حوادث تا کنون مورد فوتی در استان نداشته ایم، یادآور شد: در بین آسیب دیدگان از کودک ۲ ساله تا فرد ۶۴ ساله به چشم می خورد ولی بیشترین تعداد مصدومان جوانان و نوجوانان هستند، که از این تعداد ۱۹ نفر زن و بقیه مرد بوده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه حوادث چهار شنبه آخر سال در کردستان، سال گذشته ۱۰۲ مصدوم داشت، بیان کرد: 6 پایگاه ثابت و 3 تیم سیار فوریت های پزشکی امسال در کردستان برای خدمت رسانی به مصدومین درآماده باش کامل هستند.

کد خبر 29225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha