سازمان مديريت و برنامه ریزی نقش مهمی در راهبری و رصد توسعه دارد

سرویس کردستان - معاون رييس جمهور گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان نقش مهمی در نظام برنامه ريزي داشته و مسئوليت خطير راهبري و رصد توسعه استان را به عهده دارد.

به گزارش کرد پرس، مسعود میرکاظمی در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با تاكيد بر حمايت ويژه سازمان برنامه و بودجه كشور از استان كردستان، با اشاره به تغييرات مديريتي بر اساس سياست هاي دولت سيزدهم و استفاده از نيروهاي توانمند در مجموعه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ها، بر حمايت همه جانبه از سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان، در جهت توسعه استان تاكيد كرد.

وی با بيان اينكه سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان ضمن نقش آفريني در نظام برنامه ريزي، مسئوليت خطير راهبري و رصد توسعه استان را به عهده دارد، بر متخصص بودن و مسئوليت سنگين رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي در ايجاد هماهنگي ميان همه اركان توسعه تاكيد كرد.

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با يادآوري بخشي ديگر از وظايف خطير سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان، اظهار کرد: علاوه بر هماهنگي و راهبري نظام برنامه‌ريزي استان در چارچوب نظام برنامه‌ريزي كشور، برنامه‌ريزي به‌منظور كاهش نرخ بيكاري، جذب سرمايه‌گذاري، توسعه صادرات غير نفتي استان و ارتقاي بهره وري را از مهمترين ماموريت هاي رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي عنوان و تجربه و تخصص رييس سازمان مديريت برنامه ريزي استان كردستان را در تلاش براي تحقق اين امور، قابل توجه عنوان كرد.

میرکاظمی همچنين با تاكيد بر نگاه ويژه سازمان برنامه و بودجه كشور به استان كردستان براي افزايش تخصيص اعتبارات عمراني و نيز ترميم اعتبارات هزينه اي دستگاه هاي اجرايي مشمول نظام بودجه استاني، دستورات لازم را صادر كرد و عملیاتی شدن اين دستورات قبل از پايان سال جاري را به مسئولان و معاونان ذيربط، يادآوری كرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان نيز در اين جلسه گزارش مبسوطي از ضعيف بودن تخصيص اعتبارات عمراني سال جاري و كسري اعتبارات هزينه اي اجتناب ناپذير دستگاه هاي اجرايي استان، به رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور ارائه كرد.

ارسلان ازهاري در اين جلسه با اشاره به مسائل و مشكلات خاص استان از جمله نرخ بالاي بيكاري، درآمد سرانه پايين، نرخ پايين رسوب سرمايه و پس اندازها و نيز ضعف زيرساخت هاي استان، خواستار حمايت بيشتر مجموعه سازمان برنامه و بودجه كشور از استان كردستان شد.

کد خبر 29257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha