لزوم اشراف مدیران به قوانین/انتقاد شدید از سیستم بانکی

سرویس کردستان- آخرین نشست شورای اداری شهرستان قروه با تأکید بر اشرافیت مدیران بر قوانین و دستورالعمل ها در کنار انتقاد از سیستم نظام بانکی و همراه نبودن با مجموعه دولت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، آخرین نشست شورای اداری شهرستان قروه روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که با اولتیماتوم فرماندار جدید و تأکید بر اشرافیت مدیران و کارکنان ادارات به قوانین و دستورالعمل ها و بخشنامه ها در کنار انتقادات شدید از نظام و سیستم بانکی همراه بود.

فرماندار شهرستان قروه در این نشست با بیان اینکه وضعیت حوادث چهارشنبه سوری در قروه خوب بود و حادثه و مصدومیت شدیدی رخ نداد، بر رعایت اخلاق در امور اداری و تکریم ارباب رجوع و امروز و فردا نکردن با ارباب رجوع تأکید کرد.

«خلیل فعله گری» اشرافیت مدیران و پرسنل ادارات را بر قوانین و دستورالعمل ها و بخشنامه ها ضروری دانست و افزود: اگر مجموعه مدیران نسبت به قوانین و دستورالعمل ها اطلاعات نداشته باشند به سیستم اداری و مردم آسیب خواهند زد لذا توجه به این نکته بسیار مهم است.

به گفته او مکاتبات اداری باید با امضای مدیران باشد و پیرو هم نخورند و پاسخ استعلامات که یکی از موارد اعتراضی مردم هست، تسهیل و تسریع شود.

«فعله گری» با اشاره به اینکه هر اداره ای باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد، تصریح کرد: مراجعه زیاد ارباب رجوع از هر اداره ای به فرمانداری نشانه ناکارآمدی آن اداره است چرا که اگر قرار باشد ارباب رجوع برای پیگیر کار خود به فرمانداری بیاید دیگر وجود آن مدیر چه نیاز است؟!

او در ادامه اجرایی کردن صورت جلسات و پیگیری مسایل مرتبط، استفاده از ظرفیت پرسنل در سیستم اداری، صداقت داشتن و شفاف بودن با ارباب رجوع، داشتن برنامه عملیاتی برای سال آینده و تحویل آن تا بعد از تعطیلات عید نوروز را مهم و ضروری خواند.

«فعله گری» به حوزه مبارزه با فساد اداری هم گریزی داشت و بیان کرد: در سیستم اداری خود مدیران باید با فساد مبارزه کنند و باید دانست که اذیت شدن ارباب رجوع و توجیه نکردن آنان خودش بزرگترین فساد است و باید به صورت جدی پیگیری شود.

مطابق اظهارات فرماندار قروه ادارات اقتصادی باید از تمامی سرمایه های مغفول در همه حوزه ها استفاده کنند و نواقص مسکن مهر و مسکن ملی هم رفع شوند.

«فعله گری» خطاب به شهردار قروه هم عنوان کرد که شهرداری باید ورودی و خروجی شهرستان را بازسازی نماید و نسبت به نظافت و جمع آوری زباله و فضاسازی شهری برای نوروز همت لازم به خرج دهند.

او احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، همراهی بانک ها برای اشتغال و تولید، تشکیل کارگروه اشتغال به صورت هفتگی، مطالبه گری از مدیران کل، ارتباط مستمر مدیران شهرستان با مدیران کل و کارشناسان استان و... را از دیگر موارد مهمی دانست که باید مدنظر قرار گیرند.

تأکید بر در دسترس بودن مدیران، طرح های آبخیز و آبخوان داری، نظارت بر بازار و کالاهای اساسی و نظارت بر نان و آرد، جلوگیری از چاه های غیرمجاز، مراقبت از حوزه بهداشت و درمان و پیگیری برای رفع کمبود دارو و... از دیگر مواردی بود که «فعله گری» به آن ها اشاره داشت.

او گری در ادامه سخنان خود انتقادی به بانک های شهرستان داشت و گفت: در این سه روزی که فرماندار شده ام انتقاد از بانک ها بسیار زیاد بوده، چرا بعضی از بانک های موارد را رعایت نمی کنند و در هیچ برنامه ملی و مذهبی همکاری ندارند مگر بانک ها جزو این نظام اسلامی و دولت نیستند؟!

«فعله گری» به مشکل کمبود پول در عابربانک ها و دیگر مشکلات مرتبط اشاره کرد و خواستار رفع تمامی مسایل بانکی آن هم در این برهه زمانی شد.

دیگر مسئله ای که فرماندار به آن پرداخت مربوط بود به سیستم مدیریت موکول به زمان آینده یعنی مدیریت را به گونه ای انجام دادن که به دلیل جابجایی ها به زمان آینده می سپارند؛ معضلی که از نظر «فعله گری» باید اصلاح شود.

براساس سخنان او بسیاری از مشکلات سالهاست وجود دارند و این نشان می دهد که پیگیری نشده اند و نباید این وضع ادامه داشته باشد.

نظام بانکی تورم زاست

امام جمعه شهرستان قروه هم در این نشست با انتقاد از سیستم نظام بانکی کشور، افزود: یکی از عمده مشکلات موجود در کشور مربوط به نظام بانکی است که ایده آل نبوده و با اقتصاد اسلامی سازگار نیست.

به گفته «حجت الاسلام عابدین رستمی» سیستم بانکی تورم زا بوده هست و حتی بعضی از بانک ها نه تنها پشتیبان بخش خصوصی و تولید نیستند بلکه مانع هم هستند.

او وجود بوروکراسی اداری و تنظیم نبودن رابطه میان مدیران، نبود بازرسی در ادارات و ارزیابی کاری، نبود دولت الکترونیک و... را از مشکلاتی دانست که در شهرستان قروه وجود دارد.

«رستمی» با اشاره به جابجایی و تغییرات مدیریتی خواستار توجه به ظرفیت نخبگان و جلوگیری از نخبه سوزی شد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه هم با بیان اینکه امنیت در جامعه بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: امنیت و اقتدار کشور به برکت وجود نیروهای امنیتی و نظامی است و در واقع حیات انسان روی امنیت می چرخد.

مطابق سخنان «ماموستا ملاهاشم نوری» اگر امنیت نباشد نظم زندگی بهم می ریزد و کارها درست پیش نمی رود./

کد خبر 29280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha