درخواست احزاب کرد برای بازگشایی دفاترشان در مناطق مورد مناقشه استان دیالی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع دولتی در بغداد از درخواست احزاب کرد برای بازگشایی دفاترشان در مناطق مورد مناقشه بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی در استان دیالی خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، این منبع اعلام کرد: احزاب کرد اخیرا درخواستی را برای بازگشایی دفاترشان در مناطق مشمول اصل 140 قانون اساسی عراق به دولت مرکزی ارائه کرده اند که سومین درخواست در این زمینه در پنج سال اخیر است.

به گفته این منبع، احزاب مذکور به دلایل خاص خودشان پس از اکتبر 2017 و به دنبال استقرار نیروهای دولت مرکزی در سعدیه، گولاله، قره تپه و سایر مناطق، اقدام به بستن دفاترشان در برخی مناطق استان دیالی کردند.

منبع مذکور خاطرنشان کرد: احزاب مذکور تلاش می کنند بار دیگر به این مناطق بازگردند. این در حالی است که بازگشت آنها موضوع آسانی نیست و قبل از هر چیز نیازمند توافقات سیاسی است. در غیر این صورت، این امر، باعث ایجاد مشکلات بزرگی خواهد شد و در غیاب چنین این توافقات از سوی احزاب سیاسی، بازگشت احزاب کرد به مناطق مورد مناقشه آسان نخواهد بود. به همین دلیل به آنها اعلام شده است در این زمینه هماهنگی هایی باید انجام شود و قبل از هر اقدامی، موافقت نهادهای رسمی اخذ گردد.

کد خبر 29288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha