دیدار بارزانی و اردوغان مقدمه یک عملیات جدید علیه کردها است

سرویس ترکیه - غریب حسو رئیس مشترک جنبش جامعه دموکراتیک دیدارهای اخیر بارزانی و اردوغان را مقدمه ای برای حملات جدید به نیروهای کرد در اقلیم کردستان دانست.

به گزارش کردپرس، غریب حسو (Xerîb Hiso) رئیس مشترک جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) با بیان این که در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، مقدمات حملات جدید به نیروهای کرد فراهم شده است، خواستار افزایش مقاومت مردم کرد و همراهی آنها با نیروهای مبارز کرد در منطقه اقلیم کردستان شد.

به نوشته هاوار، پس از دیدار اردوغان با بارزانی در نشست آنتالیا در 12 مارس، حزب دموکرات کردستان (پارتی) شمار زیادی از نیروهای خود به علاوه ده ها خودروی نظامی را به منطقه هفتانین اعزام کرد.

غریب حسو با اشاره به این دیدار، گفت: «پس از سفر رهبران پارتی به ترکیه متجاوز، باز هم اراده مردم منطقه هدف قرار گرفت. هدف از این این توطئه در ماه مارس، که برای مردم کرد مقدس است، آسیب رساندن به دستاوردهای مردم کرد است.»

حسو با اشاره به ارسال محموله های نظامی پارتی به هفتانین گفت: «ارتش متجاوز ترکیه در سال گذشته در نتیجه مقاومت تاریخی نیروهای مدافع خلق (HPG) و YJA STAR در آن منطقه شکست خورد و متحمل صدمات سختی شد. نیروهای باقیمانده ترکیه توسط نیروهای کرد در منطقه بانک محاصره شدند.»

حسو افزود: «دولت ترکیه همیشه از موقعیت های کلیدی سیاسی بین المللی و تعطیلات ملی برای انجام حملات وحشیانه خود استفاده می کند. امسال هم می خواهد در نوروز امید و اراده مردم ما را تضعیف کند.»

رئیس مشترک جنبش جامعه دموکراتیک، با فراخواندن احزاب سیاسی، نیروهای ملی و سازمان های مردم نهاد به ایستادگی در برابر اجماع ترکیه و اقلیم، گفت: «ما باید به مسئولیت اخلاقی خود در برابر این سیاست ها عمل کنیم. مردم کرد باید از نیروهای رزمنده کرد حمایت کنند.»

کد خبر 29298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha