یک ماه معرفی تاریخ و فرهنگ کردها در «کردستان کوچک» آمریکا

سرویس جهان- شهردار شهر نشویل آمریکا اعلام کرد ماه مارس به عنوان ماه معرفی تاریخ و میراث کردها اعلام شده است.

به گزارش کردپرس، شهر نشویل ایالت تنسی آمریکا به علت حضور حدود 20000 مهاجر کرد در آن عنوان « کردستان کوچک» لقب گرفته است. هیئت امنای این شهر با تدریس زبان کردی در آن به دلیل جمعیت بالای کردها موافقت کرده است.

امروز کانال 5 نشویل اعلام کرد شهرداری این شهر در بیانیه ای اعلام کرد ماه مارس به عنوان ماه معرفی تاریخ و میراث کردها در این شهر اعلام شده و برنامه های مختلفی برای معرفی تاریخ و زبان کردها در نظر گرفته شده است.

شهروندان کرد این شهر با اشاره به این که بیش از 40 سال از ورود کردهای مهاجر به این شهر می گذرد و کسب و کارهای مهمی در این شهر توسط کردها اداره می شود، اختصاص یک ماه برای معرفی فرهنگ و تاریخ کردها اهمیت زیادی در آشنایی مردم آمریکا با آنها دارد.

یکی از برنامه های مهم این شهر در ماه مارس برگزاری آیین نوروز در این شهر و تلاش برای شناساندن آن به عنوان بخشی از تاریخ و فرهنگ کردها عنوان شده است.

وان رشید، مدیر موسسه افندی شهر نشویل با اشاره به این که حدود 20000 شهروند کرد فقط در داخل این شهر زندگی می کنند و برخی از کسب و کارهای بزرگ توسط کرده اداره می شود، برگزاری ماه فرهنگی کردها در این شهر را اقدام مهمی برای شناساندن زبان، فرهنگ و تاریخ کردها به مردم و دولت آمریکا دانست.

کد خبر 29383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha