تجارت جنگ زده کرد عراقی در خدمت جنگ زدگان اکراین

سرویس جهان- عماد بالاک که در میانه آتش جنگ در عراق بزرگ شد، اکنون تجارت و کسب و کار خود را در خدمت جنگ زدگان اکراینی قرار داده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رویترز، عماد بالاک، شهروند کرد متولد عراق و کارآفرین و تاجر موفق آمریکایی، که کمی قبل از ظهور داعش به اقلیم کردستان بازگشته بود، اکنون به محض دیدن شعله‌های جنگ در اکراین، تجارت و کسب و کار خود را در خدمت جنگ زدگان این کشور قرار داده است.

این شهروند کرد که چند سالی را نیز در اکراین گذرانده و این کشور را محل امنی برای فعالیت تجاری یافته بود، اکنون رستوران و شرکت خرید و فروش اینترنتی خود را برای کمک به جنگ زدگان بکار گرفته است.

عماد که دوران کودکی خود را در جنگ در عراق سپری کرده، به رویترز گفته است که درد جنگ را می‌فهمد به همین دلیل به کمک جنگ زدگان شتافته است.

عماد به اندازه توان خود غذا، لباس و دیگر ملزومات مورد نیاز غیرنظامیان و نیروهای امنیتی اکراین را تامین می کنند. او که در اکراین نیز سرمایه گذاری هایی انجام داده است کیف، پایتخت این کشور را خانه خود می داند.

این شهروند کرد عراقی، در رستوران خود در کیف، غذای رایگان در اختیار نیازمندان قرار داده و در آمریکا نیز اعانه برای آنها جمع آوری می کند.

او که از بهبود اوضاع در اکراین نامطمئن است، به رویترز گفته است شاید کسب و کار خود در اکراین را تعطیل کند و به اقلیم کردستان عراق باز گردد.

کد خبر 29409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha