توضیحات مدیرکل محیط زیست در خصوص دود مجتمع پتروشیمی ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان ایلام در خصوص دود متصاعد از مجتمع پتروشیمی ایلام به خبرنگاران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، غلامرضا ابدالی اظهار کرد: با توجه به ایجاد آلودگی شدید هوای ناشی از سوزاندن مواد نفتی و گازی، شرکت پتروشیمی ایلام باید در اسرع وقت نسبت به توقف فلرینگ و کاهش آلودگی اقدام کند.

او گفت: با اعلام شرایط پایداری هوا از سوی اداره کل هواشناسی استان در طی چند روز گذشته و ایجاد آلودگی شدید هوا توسط شرکت پتروشیمی، بیم آن می‌رفت که ادامه روند کنونی، سلامت ساکنان شهرستان چوار را با خطر مواجه کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان ایلام افزود: به همین منظور جلسه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان در محل فرمانداری شهرستان چوار برای بررسی راهکارهای کاهش آلودگی و خطرات احتمالی با حضور اعضای کارگروه و مدیران شرکت پتروشیمی برگزار می‌شود.

ابدالی ادامه داد: شرکت پتروشیمی ایلام باید ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی در حوزه‌های آب، پساب، هوا، خاک و پسماند باشد تا سلامت ساکنان منطقه حفظ شود در غیر این صورت با هرگونه آلودگی که حیات مردم را با خطر مواجه سازد به سرعت برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 2941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha