بوکان میزبان اولین دوره جشنواره تئاتر خیابانی (ناله‌شکینه) می شود

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان از برگزاری اولین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی (ناله‌شکینه) به میزبانی بوکان خبر داد.

منصور احمدی در این باره به خبرنگار کردپرس گفت: اولین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی (ناله‌شکینه) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان و دفتر تئاتر خیابانی استان در راستای حمایت از آثار نمایشی خلاق و رشد نسل آینده هنرمندان فراخوان صادر کرده است.

او افزود: افزایش نشاط اجتماعی، فرهنگ سازی، امیدآفرینی در جامعه همدلی و همزبانی، مشارکت اجتماعی و رویارویی با مخاطبان و همشهریان در قالب هنر نمایش از جمله اولین دوره جشنواره تئاتر خیابانی در بوکان است.

احمدی ادامه داد: همچنین ارتقاء سطح دانش و فرهنگ شهروندی، کشف استعدادهای تازه و جوان، تولید آثار و حمایت از طرح و ایده های خلاق نمایشی از دیگر اهداف این جشنواره است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: موضوعات این جشنواره آزاد است اما موضوعاتی در اولویت قرار می‌گیرند که شامل آسیب های اجتماعی، انسجام و تحکیم خانواده، فرهنگ شهروندی، توجه به تولید و کارآفرینی و اشتغال، توجه به زمینه های فرهنگ ایرانی اسلامی و بهره گیری از مضامین قومی و بومی خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه این جشنواره به صورت رقابتی برگزار می شود، اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال فیلم ٣١ فروردین ماه سال جاری است و ٥ اردیبهشت ماه آثار راه یافته به جشنواره به انتخاب هیئت داوران در بخش های مختلف معرفی خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی (ناڵەشکێنە) به دبیری افشین ناصری در نیمه دوم اردیبهشت ماە ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

کد خبر 29477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha