نمایندگان شیعه مجلس عراق علیه کردستان متحد هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق، تصریح کرد: شیعه ها یکجانبه بر عراق حکمرانی می کنند و قوانین کشور را زیر پا می گذارند.

به گزارش کردپرس، آرام بالته ای، سخنگوی فراکسیون پارتی در مجلس عراق به باس نیوز، گفت: شیعه ها بر عراق حکمرانی می کنند و آن چه بخواهند در مجلس نمایندگان انجام می دهند، این نقض آشکار قانون عراق است، این قانون بر اساس اشتراک، همپیمانی و یکسانی پایه ریزی شده است.
وی گفت: این اقدامات شیعه ها، بسیار خطرناک بوده و آینده عراق را در تاریکی فرو خواهد برد، زیرا نباید کردها که دارای ٦٠ کرسی در مجلس هستند را به حاشیه راند، این بسیار خطرناک است، باید شیعه ها مسئولیت خود در خلق چنین وضعیتی را بر عهده بگیرند.
دکتر آرام اعلام کرد، ما گفتگوهای بسیاری درباره لایحه استقراض انجام دادیم که دولت درباره وام ها به مجلس ارائه داده است، اما شیعه ها آن را به نفع خود تغییر دادند و با اکثریت آرا تصویب شد.
او گفت: همه فراکسیون های شیعه مجلس عراق با خودخواهی تمام، این لایحه را تصویب کردند، زمانی که این پروژه تصویب شد، احساس می کردند عراق به موفقیتی عظیم دست یافته است.
شایان ذکر است مجلس عراق با وجود مخالفت کردها قانون استقراض دولت برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور را تصویب کرد.
براساس بند 2 ماده 5 این قانون، سهم اقلیم کردستان از مجموع هزینه های عملی (هزینه های جاری و هزینه پروژه های سرمایه گذاری) پس از کسر هزینه های حاکمیتی تعیین شده در قانون بودجه فدرال سال 2019 مشخص خواهد شد.

کد خبر 295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha